fredag 4 mars 2011

Vad

är det för fel på ungar? Idag hade vi sovmorgon...dom börja inte skolan förrens 8.40 vilket betydde en halv timmes extra sömn...men nej då...idag smäller dom till och vaknar kl 05.45 och bara vägrar somna om! Men va fan! Men gick upp och drog igång en cd saga som jag visste va närmare 45 minuter lång och sa ingen går ner innan sagan är slut. Jag bara va behov av att ligga och dra mig lite extra kände jag...och dom stanna kvar. Men så fort den tog slut studsa mellantösen upp och kvitta glatt till lilleman kom så går vi ner så fick masa upp och fixa frukost tidigare än vanligt iallafall fast det skulle va sovmorgon...


Sen fick stora lilltösen att raseri anfall på skolan idag så hon drog..jag fick kasta mig och leta samt åka hem och väcka sambon så han fick gå upp fast han bara fått sova 4 timmar efter natt jobbet...men hittade henne på andra sidan gatan. Denna gång hade hon inte försökt vandra iväg mot mamma på andra sidan stan iallafall...sen fick sambon följa med henne tillbaka och reda ut det som hänt...och jag hade lovat mellantösen att prata med hennes lärare ang en kille i klassen som hon tycker är taskig. Så det gjorde jag medans sambon prata med stora tösens fröken och klasskompis. Så nu hoppas jag på att båda känner att vi ställer upp och hjälper till att reda ut det som händer och inte sopar problemen under mattan som dom fått lära sig att göra i så många år utav mamma.

Efter det körde vi hem dom till mamma så vi får ta igen lite sömn. För nåt annat lär vi inte göra...men gjorde nåt jag behövt göra en längre stund ringde till frugan och prata strunt i nära två timmar...och nu har jag krypigt upp i soffan gjort mig en stor kopp te och kollar på brittisk krim.

Och just det här behöver jag en lugn och stilla lägenhet inga små hemma bara en stor som spelar men han visar sig ju inte mer än nödvändigt. Bara va inga måsten slappa och slöa. Men i morgon tänkte jag slå på stort och umgås med människor lite i vilken form har jag inte bestämt än...det visar sig.

Inga kommentarer: