torsdag 29 november 2012

En

Riktig skit dag blev detta!
Försov mig å det är många år sen jag gjort å det rejält vakna 06.25 när jag skulle gått upp 05.35. Rusa upp för trappen väckte de små rusa in på toa kissa å klädde på mig samtidigt kom ut såg t att lilleman fick fram kalsonger å strumpor och byxor å tröja gick ut i köket bredde två mackor å kasta ner i en fryspåse med två mandariner. Tog lilleman å såg till att han fick på sig overall å vantar å mössa medans jag gav töserna instruktioner om dagen.
Gick igenom mig själv å såg att jag hade alla kläder på mig å allt jag behövde med t jobbet i väskan ut t cykeln på med lilleman på cykeln ja va FAN låset har fryst in hämta tändare å låsolja trycka u låset å elda med andra handen på nyckeln fick upp låset kasta mig på iväg med fart blunda å bad till väder guden om att låt mig komma hel fram i denna halka!
Väl framme på förskolan in prata m fröken om ändrad hämt tid idag pga av möte. Ut upp på cykeln å iväg kommer 200meter då hoppar kedjan på helvetet!
Kollar på klockan Phu den är bara 06.48 jag hinner gå dom sista 300 meterna in på jobbet hämta en kopp kaffe å tog med en skorpa.
Upp å prata å diskutera å planera dagens jobb.
Ut och iväg när kl va 0739 allt flyter på bra t kl 09.30 då sket sug hela planeringen å allt vart 1 1/2 timme försenat å jag blev utan lunch.
Pressa på och jobba som as ändå vart det 30 min övertid. Så ner t cykeln å låset har fryst igen elda nyckel igen. Sen greja med kedjan å stå böjd i 10 min innan jag fick ordning på det.
Hem kasta i mig mat va sten hungrig ! Prata med stora dottern som har haft en konstig magvärk till å från i en veckas tid.
Sambon kom hem båda bytte kläder så iväg på terapi samtalen. Prata prata å prata lite till. Bestämma en sak säga tack å hej. Åka hämta lilleman. Hem igen gå på toa ut i köket tog en mandarin upp för trappen prata m dotter igen som fick tid på jour vc sen in å bråka med sonen som hade tandläkaren kl 18 så medans sambon stod å laga mat körde jag dotter t jour vc å sonen t tandläkaren medans jag sitter här å väntar ringer dottern å säger dom tror det är blindtarmen! Å är på väg ner till sjukhuset så dom får kolla där.

Jamen skit helvete så jävla bra! Så va fan kan hända på vägen hem?

Fuck carpe jävla diem! Fuck y!

Inga kommentarer: