fredag 20 mars 2009

Fredag

å en hel helg med jobbande framför sig...har inget emot att jobba helg bara det att man slutar 9 istället för 8 å den där extra timmen ställer till det gott i kroppen. Brukar hinna vakna till rejält så jag är tok vaken fram till 13 när sambon börjar vakna till liv...mindre bra planering kan jag säga...


Nu har jag bestämt att varje jobb lördag mellan 14-18 är min å sambons dejt tid. Vad vi gör är inte det viktiga utan det att VI gör något bara han å jag som bara handlar om oss ingen annan. Tycker att vi är värda ca 8 timmar i månaden faktiskt. Så mycket tid som vi lägger ner på dom andra så kan vi göra så med gott samvete tycker jag.
Jag har redan bokat imorgon så om två veckor är det hans tur...ska bli spännande att se vad han har för idéer


Annars så sliter livet hårt på en.
Man ska jobba heltid natt sköta ett hem med 8 st. Man ska städa, tvätta, hinna vara trevlig å hjälpa barn med läxor å annat. Man ska hinna med att hålla kontakten med släkt å vänner. Vara taxi till allt å alla (tänk den dagen nån mer än jag i familjen har körkort). Man ska handla hem mat å annat som verkar ha ett eget liv i denna familj, har stått många gånger å funderat...men köpte inte jag bröd och mjölk å det i går...glömde jag det....för att sen inse att allt blivit inhalerat under nattens småtimmar.
Man ska plocka i ur diskmaskinen tills man tappar räkningen.
Lagar mat gör jag ju faktiskt inte så himla ofta utan den biten sköter sambon utmärkt. Visst lagar jag mat men inte mer än nån gång i veckan. Så det är faktiskt väldigt skönt.
Sambon är faktiskt inte dålig på att hjälpa till bara jag som önskar att han såg saker själv å starta utan hjälp vore inte helt fel.

Sen är det ju allt det där tråkiga...platt tvn har ju brakat samman men tur i oturen så ingår den i sambons hyrpaket från jobbet så det kostar oss inget.
Men bilen den bilen...har man mindre än 10 liter i tanken så förvandlas bilen från en prins till en groda. Men det låter jävligt häftigt med lite hål i avgasaröret...särskilt när man gasar på lite extra he he he dock inte lika häftigt som den röda faran jag hade...minns du vännen drive in på mc *L*

Inga kommentarer: