söndag 22 mars 2009

GGGGhhhhaa!

Då var det bara en "vanlig" natt kvar sen ledig till på onsdag kväll. Så skönt!!


Den dära sista timmen är sååååå lång så ni fattar inte! Nu är det bara 13 dagar kvar till nästa sånt pass pust!

Sen är det ju konstigt att allt roligt hemma händer när jag är på jobbet...kom hem i går å tyckte att det va ovanligt många blöta handukar på badrums golvet. Hmmm nån som badat eller vad har hänt här...nästa spår ute i köket ett av dom stora glasen med tjock botten på i två delar...jaha nån som tappat nåt i golvet allså men bra att vedebörade soppat å torkat upp efter sig. Dom börjar lära sig minsann.

Gick in å la mig på min gamla säng i dotterns rum å glodde på tv å sov ett par timmar...gick upp vid 12.30 tog mig en dusch å satte på kaffe väckte sambon eftersom vi skulle på dejt kl 14.
Han va mindre road av att behöva gå upp kan jag säga...
Han var ännu mindre road när vi fått i oss kaffet å fått på oss kläder å gått en rask promenad upp på stan...Att vi skulle på bio hade han inte listat ut men när han upptäckte vilken bio vart han ju inte direkt uppmuntrad...jag hade beställt biljetter till män som hatar kvinnor...jag hade inte så mycket annat att välja på vid den tiden på dygnet...om jag nu inte velat gått å sett nåt mer barn vänligt men valde denna film för det faktiskt är nåt som jag ville se.

Inte för att sambon direkt klaga men hörde ju suckarna å sen hur dom blev tyngre när han inte fick den tekniska faktan som man får i böckerna. Ja ja vi fick ju lite mer än två timmar utan tjat eller några måsten...
men när filmen va slut var det nån som hade raket fart hem kan jag lova...

ja ja detta var ju bara försök nummer 1 så han vänjer nog sig om ett tag.

Men kan ju säga att vi var eftersökta när vi kom hem...två nyfikna tonåringar som ville veta vart v hade varit...
dom vänjer sig åxå snart att vi kommer försvinna varannan lördag några timmar.

Men fick förklaringen på dom blöta handukarna å trasiga glaset...min kära son hade hällt upp ett glas cola framför datorn lutat sig tillbaka å skulle dricka...då släpper botten på glaset å allt forsar ner i knät å över golvet ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha den ramsan svordommar hade jag velat hört...men duktig som han var tog han handukar å torka samt blötte ner en för att inte få en stor kladd fläck på golvet!
Fan han är inte helt osmart!

Kan säga att jag fick ett riktigt fniss anfall vid matbordet...

Inga kommentarer: