lördag 24 mars 2012

Är

väldigt nöjd med dagen...efter stora lilltösen gick iväg till sin kompis vid tio drog jag å lilleman och skulle handla cykel däck och slang till stora lilltösens cykel...men råkade komma hem med både ny slang å däck nya skor till tre av sex barn en påse med snacks till filmen ikväll en påse kulor till lilleman och på nåt vis råkade jag köpa en ny cykel till lilleman...så åkte hem lämpa av skor till min stora dotter vi satte oss och åt lunch en jobbar kompis kom över och tog en fika på baksidan i solen hon och jag vart sittandes där medans min tös skruvade ihop lillemans cykel...vi heja friskt på samt var väldigt hjälpsamma med att läsa instruktionerna men mest skratta vi särskilt när hon drog för kung å fosterland åt styret och slant och drog spärrskafter allt hon kunde rakt i knät...sen skratta vi lite till sen sprang jag ett par vändor på gatan med lilleman sen tröttna han å ville äta upp stora lilltösens muffins hon bakat medans vi kollade på monteringen av cykeln. Min kära arbetskollega trippa hem glad i hågen och en skinnjacka rikare jag får inte plats med mina muskler i den längre så det va hotande nära att jag skulle göra en hulken i mat affären. Sen lagade jag å dotterns cykeln som jag va ute och köpte delarna till...det gick väldigt fint...men är fortfarande förvånad över att min dotter inte fota mig när jag kröp runt på alla fyra på gräset och letade efter en liten jävla mutter...å att hon inte la ut det på fb heller...sen kom hon och jag överens om att nä vi grillar ikväll så vi packa in oss i bilen drog och handla...åkte hem laga till potatisgratäng å grillade fläskytterfile...uj uj uj magen står fortfarande i fyra hörn...nu har jag parkerat rumpan i soffanefter jag duschat lilleman å stoppat lilleman i sin säng drog jag igång en film och här ligger vi min tös och stora lilltösen äter lite snacks å bara är!

Inga kommentarer: