fredag 3 augusti 2012

Märks

att alla barn är hemma igen...

Tvättkorgen full för jämnan å diskmaskinen går tre gånger om dagen å dammsugning varje sen eftermiddag...

Som jag har haft det skönt med bara två borta...hur ska det inte bli den dagen då de tre stora flyger ur boet. Fast har en misstanke att den största får vi sparka ut...

Å har varit skönt att börja jobba igen. Saknat mina goa jobbarkompisar...fast det börjar klia under fötterna om att hitta på nåt annat...som vanligt när jag varit på samma jobb i mer än två år...knepigt jag kan trivas å tycka om mitt jobb hur mycket som helst å ha väldens bästa jobbar kompisar men ändå brukar jag söka mig vidare. Men mest hänger det nog på att jag är trött på att jobba helg å kväll...å har hittat ett par jobb som verkar väldigt kul å passa mig bra...å har ju en väldigt bra chef som skulle ge mig mer än fina referenser.

Men så sa en killkompis en sak till mig härom dagen om att åka iväg utomlands å jobba med våra svenska soldater å va fan...det vore lite utmanade faktiskt. Å sambon han klarar nog sig själv...eller inte...men han skulle nog lära sig ett å annat. Å kanske sakna kon när båset är tomt...

Inga kommentarer: