lördag 11 oktober 2008

Nu ska

ni få höra vad man kan med en liten tumme kan göra...

jo man kan klämma den i skärpet på byxorna...kan säga att det gjorde faktiskt riktigt ont...å blödde gjorde det med...sambon påstår att jag skulle kunna göra mig illa på en krita...å det är nog sant kan ju faktiskt skära mig på pappret runt om kritan mycket troligt i min lilla olycks drabbade värld...


Hur jag lyckade vet jag inte riktigt själv faktiskt men helt plötsligt gjorde det väldigt ont i tummen å där satt den fast i själva knäppet, ett sånt där skärp av typ militär...inte kunde jag dra varken framåt eller bakåt utan fick slita loss en bit skinn innan jag kom låss...så det bidde ett nytt plåster på handen...

Men har haft en ett par sköna dagar som varit jobbat å surrat runt i hemmet.
Å sen kom helgen med sin ledighet.
Fredagen gick lugnt till väga inget större som hände värt att skiva om.
Men i dag gjorde jag en dumhet...följde med sambon å småbarnen på nån gratis teater...men jösses!!!!!

Jag är inte mycket för någon form av troende men just fri religiösa får mig till att se rött!
Och denna teater handlade om att vara vänner...jo visst är det något som barn behöver höra å så men när dom ska mitt i teatern be till Jesus för att bli av med sin höjdskräck för att inte bli retad då börja det krypa i hela kroppen...lusten att ställa mig upp å skrika något väldigt otrevligt vart än större när dom har mellan snack å dom ber oss be en bön för deras vän som ligger hemma å är sjuk då fick jag resa på mig å låssas få telefon...men den ringde på riktigt i allafall så det va bara bra det...
He he tur va väl det!

Sen senare hade vi kaffe besök av min fru å hennes bihang...vart lite små snack å så.
Sen hade jag lovat att åka över till bigT å röja lite så tog med mig dottern å såg té att hon rensa framsidan på ogräs...medans jag packa lite små saker. Men kan ju säga att jag är stolt över henne hon tog i utan att gnälla slet upp det hemska otygen men när hon hitta en dö fågel i bland löven då va allt mamma bra att ha *L*

Sen slava bigT vid spisen å laga lite käk vart väldigt gott kan jag säga så vart en trevlig kväll av detta nu ska jag ta å bädda ner mig framför dvd...låna med mig hem två filmer av vännen...eller filmer...det är två säsonger av skenet bedrar..så i kväll lär det guppas under täcket men av andra orsaker än vanligt om jag så säger *L*

Inga kommentarer: