onsdag 8 april 2009

Tänk

vad lite natur gör för själen.

Var ute på landet hos svärmor igår. Tog med oss de tre små och traska ut i skogen för att samla ihop lite påskris. Solen sken fåglarna kvittra...å helt plötsligt så kände jag att molnet över huvudet lätta.





När vi kom tillbaka så skulle karlarna visa sig på styva linan å såga ner lite träd och innan det kunde ske så var dom tvungna att ha en lite konferens om vad som tänkas kunde vara felet på motorsågen.





Så då passa jag på att bara njuta i solen å ljudet av vind i träden å alla andra ljud som bara finns sånna dagar solen värmer en vintertröttsjäl.
Men sen hörde man att männen hade problem att få trädet att falla åt rätt håll så kvinnorna fick ju lägga sig i å rätta till felen å sen se till att trädet åxå trilla ikull. Ja du vad skulle karlarna göra utan starka kvinnor...förmodligen skulle dom fortfarande stå och diskutera fallvinkel, viktfördelning och vindriktningen.

Men kan säga att jag hade en totalt utslagen hjälte till sambo igår kväll. Knappt så han kunde hålla sig vaken så pass länge att maten hann landa i magen.
Får väl se om han har träningsvärk idag efter ha flexat musklerna till bristningsgränsen igår.
Vet inte vad jag säga för att det ska sjunka in i träskallen på han...jag älskar han ändå fast han inte klara att fälla trädet utan kvinnans list.

Inga kommentarer: