måndag 6 april 2009

Vår

känslorna spritter i kroppen på nästan alla man ser...

Det är bara en själv som har svårt att släppa taget av det stora svarta molnet som hänger över huvudet å bli som en ko utsläppt på vårbetet.

Har haft en lugn å stilla helg. Jag å sambon hade ju tagit ledigt från jobbet. På lördagen laga sambon lite go mat å så dela vi på en flaska bubbelvin. Så hade vi faktiskt ett öppenhjärtligt samtal om lite varför man mår som man mår. Riktigt skönt att släppa loss å låta tårarna rinna fritt. Söndagen va bara söndag slö slapp å stilla så skönt så skönt.
Så nu känns det som vi är förberedda på att orka med hela veckan med 5st påsklovs rastlösa barn hemma, eller ja mina två märker man ju inte direkt nåt fast det är lov snarare tvärt om ...en hel vecka å göra det tonåringarna gör bäst SOVA! Nåt som jag inte skulle tacka nej till om jag bara kunde få min kropp å förstå att sova mer än 4 timmar i sträck är faktiskt bra mycket bättre än två timmar här å där.

Hade en tanka på att rivstarta dagen med att väcka sambon på ett extra snällt vis...men vaknade istället av att extra mobilen låg å vibrera i all oändlighet kändes det som så den tanken flög ganska så fort ur huvudet å ersattes av irritation. Så var måndags morgon ett faktum å friden slut.

Inga kommentarer: