fredag 4 december 2009

Nästan

färdig...

Har bara lite städ kvar i gamla lägenheten. Tog en paus för jag ville få lite ordning någonstans jag höll på att gå helt i spinn för att allt bara va kaos överallt kändes det som. Så tog ett par dagar å bara fixa i nya lägenheten. Inte så att vi är helt färdiga men det är helt klart så att det går att leva å bo utan att gå på kartonger å säckar å inte hitta ett smack. Nu mera så hittar jag nästan i alla kökskåp...kan ju erkänna att både jag å sambon rycker å både det ena å andra skåpet när man ska ha nåt. Men det är ju lite spännande samtidigt...för vad kan gömma sig bakom lucka nummer 2?

Visst har flytten å den ständiga sömn bristen gjort mig å sambon extra griniga å vi har faktiskt blivit riktigt griniga på varann i mellan åt...men det har ju gått över å båda vet ju att det är för att vi är stressade å trötta som vi blir griniga för inte för att jag sa si eller han sa så.

Men mitt i allt så har vi skrattat så tårana har runnit å fått ta stöd av varann för att klara av att så kvar raklång.
Jag har fått attacker med riktiga skratt anfall såna där som bara bubblar i hela kroppen å man bara måste låta dom rida ut för att få slut på dom. Sambon reagera med ett höjt ögonbryn första gången, andra gången med ett hmm tredje fjärde å femte med mest ett suck...så om inte de stora barnen inte redan börjat fundera på om jag varit tokig så måste dom ha trott det när jag legat å as garvat rakt ut i säkert 10 minuter HÖGT!!
För det fanns inget att skratt åt...
men så har det ju hänt saker som gjort att anfallen har blivit värre.

Som när vi skulle åka å hämta ett av lassen...haka på kärran åkte mot gamla lägenheten å som vanligt så fanns ju inga parkeringsplatser kvar som inte innebar att vi skulle behöva springa 100 meter med skrivbord, sängar å annat stort å skrymmade Så skulle ta ett varv runt kvarteret å rundar hörnet över vägbulan...då!!! Hoppar kärran av!! å jag ser hur kärran tar sikte mot en sprillans ny volvo. FANS HELVETES JÄVLA SKIT FAN är vad som hinner fara i skallen innan kärran bongar till å viker ner sig å kilar fast sig under fronten å bilen. Jag tvärnitar å kastar mig ur. Sambon hoppar ur å båda fram i raket fart med gemensamma krafter bänder vi loss kärran å båda kastar sig ner å inspekterar vovlvon. INTE EN SKRÅMA! fattar ni den gick under plåten som sitter längst fram för att skydda motor å annat från stenskott å slag under i från!! Jag sa snabbt på med kärran så drar vi!! Vi lyfter på kärran å kollar våran bil kontakten där bak hade böjt till sig men det råde vi snabbt bot på sen i väg!

Jag å sambon kunde inte låt bli å småskratta å hela saken hela tiden...hopp hopp hopp här kommer en kärra rullandes alldels själv...

Ja det är ju det jag säger aldrig en lugn stund hos familjen frivilliga fahlst**!!!

Inga kommentarer: