söndag 28 december 2008

Jaha

Har ni fått något trevligt eller extra roligt i julklapp?

Själv så hade jag trott å hoppas på något helt annat än vad jag fick...men visst är jag glad över det jag fick men hade väl låtit fantasin vandrat i väg med mig lite och trodde väl att någon hade gått och klurat på något speciellt som på någotvis skulle visa vad som aldrig blir sagt men icke...

Börjar vänja mig med att vi är på olika vågländer ang det mesta men hade väl ändå en förhoppning om att nån gång skulle nån form av romantik näsla sig in i hjärnan...

Annars går jag mest bara runt å funderar å tänker på hur lägenheten ska vara i verkligheten å om det ska kännas någorlunda rätt när man kliver in.
Sen är det lite andra små saker som har lagt mörka moln över huvudet på mig. Får nog gå och fundera å tänka lite se om något kanske blir klarare.

Men har haft en hel del öppen ärliga samtal med sambon under julhelgen där några frågetecken rätades ut men några andra skapades.
Jag vet ju att jag är väldigt knepig att leva med men samtidigt väldigt enkel.
Hur nu det går ihop...

För allt som händer kan ju inte bara vara mitt fel??? Har jag för höga förhoppningar på att saker ska ändras för man pratar om saker å uttrycker sina önskemål å vad man saknar. För jag vill ju inte gå runt å påpeka saker för skoj skull utan för att jag vill att det ska ge nån form av resultat när man pratar igenom saker.
Eller är allt det som händer kring mig ett resultat av dåliga val å fel prioriteringar? Är det så att jag är blåögd å går på blåsning efter blåsning?
Låter jag mig bli utnyttjad som en gammal dörrmatta. Eller är det så att jag så desperat vill leva tillsammans med någon att jag låter mig bli lurad?
Men vad ska jag då göra för att vända allt till något bättre?! Jag är ju inte redo att ge upp än lixom...men ibland när man inte får någon form av gensvar gnager ju tvivlet inom mig sig större.

Någon sa till mig att jag tänker för mycket å låter inte saker å ting bara hända. Att jag alltid måste sätta igång saker för att jag inte kan vänta på att det ska ske naturligt. Men vissa saker måste man ju sätta fart på för att det ska hända nåt?! Eller hur!!

Inga kommentarer: