måndag 9 januari 2012

Hua

jobb helgen är över å har ledigt idag ska städa undan julen å ett par veckor skräp här hemma idag. Bäst att hålla igång känns det som. Är ensam hemma med alla barnen i ett dygn sambon ska ner till Tyskland och handla inför stundande fest. Men är en klever flicka ringde mor min och frågade om jag fick låna hennes bil tills sambon är hemma...men nu på morgonen pälsa jag på de små och gick 600 meter till skolan och lämna av dom å jag har en känsla av att stora lilltösen va väldigt nöjd över det. hon gick och småprata och tyckte det va trevligt att ha en stund bara med mig mellantösen hon skulle ju gå en egen väg och det fick hon...hon gick den långa vägen...hon starta tidigare och vi kom ändå fram samtidigt vilket hon inte kunde förstå hur det gick till. Lilleman han traska på och tala i nattmössan som vanligt så prata och gå samtidigt va nog jobbigt för han vart ganska så tyst efter 200 meter bara dom sista 50 som han orka prata igen sen innne på förskolan så rassla det igång igen men alla tre kommer nog vara extra trötta ikväll... Men märkte en sak imorse...ingen som bråka och ingen som gasta efter uppmärksamhet utan lugna toner och glada miner... Själv ska jag ägna dagen åt att städa och plocka undan julen.

Inga kommentarer: