onsdag 4 januari 2012

Ja

vad va det för äventyr igår jag gjorde?! Jo jag svalde min stolthet och åkte upp till huvudstaden och hälsade på den hära bönan jag vet ju att hon så hemskt gärna ville träffa mig och ge igen för allt jag retat henne för samt alla ideér jag satt i hennes makes huvud. Och jag vart jävligt full i skratt när jag dök in i butiken...för hon hade no aning om vem jag va utan först när jag talade om mitt nätnamn så hoppa hon upp från stolen och vart själaglad över att det va just jag som avbröt hennes tv tittande. Sen stog vi (eller ja hon den lata hon satt) i nära två timmar å talade om mitt gamla yrke å jo vi talade väl om lite annat men inte mycket för hon älskar att höra andra prata om verkligheten den som hon nära på aldrig lyckas besöka. Men skratt och sånt hann vi med åxå sen åkte jag hem å kasta mig på spisen laga mat till min hungriga familj å sen låg jag å halv dog resten av kvällen i soffan. Så det va mitt lilla äventyr...att sambon vart ap sur över att jag drog iväg utan att ha pratat med honom en vecka innan sket jag fullständigt i. Men jävlar va jag ångrade mig i morse att jag lovat att ta ett extra pass. Å nu känner jag att ett par dagars ledigt skulle inte sitta fel. Å vad gör jag idag när dom frågar om jag kan börja tidigare? Jo säger klart jag kan...pucko säger jag bara...men vet ju att det är nån av de andra som blir drabbade annars å just nu är alla lika slut så lika bra vi dela på bördan. Å jobbar en häst helg fast jobbar kort dag på fredag å då ska jag dra raka vägen hem från jobbet å krypa ner i sängen brevid den sovande sambon å tryna ett par timmar. Sen ska det städas lite hemma.

Inga kommentarer: