tisdag 24 april 2012

Brände

av tre ådror i pannan å fick 4 hjärtattacker i går kväll.

Mellantösen har lagt till med en förjävlig attityd dom senaste veckorna säger man blå säger hon grön jag har fräst ifrån flera gånger men mestadels har jag lagt henne på ignore listan men igår så va det droppen som fick bägaren att rinna över sambon tröttna mannen med längsta tålamodet slog näven i bordet å sa sin mening. Å va skönt det va!! Men medans han sitter och säger ifrån sätter tösen upp en attityd som fick det att bränna till. Jag vart totalt rabiat för hon skyllde allt dumt som hänt på att sambon inte funnits där för henne å det är ju så inihelvte långt från sanningen man kan komma.

Om det är någon som blint ställt upp för tösen så är det sambon å jag sket i vad sambon skulle tycka å börja räkna upp sak på sak som pappa gjort eftersom deras mor aldrig ställt upp om alla gånger vi släppt allt och planerat om och ställt upp för att deras mamma inte gjort det enkla basala en vuxen SKA göra för sina barn...jag drog upp alla gånger sambon eller jag fått öppna ytterdörren och utanför har det stått gråtande barn som blivit utkastade av sin mamma för hon helt enkelt varit trött och inte velat ta sin del av ansvaret. Å alla andra saker som hon har helt enkelt skitit i alla år...som att se till VARJE dag att barnen borstar tänder och hår att VARJE dag har man kläder efter väder inte bara dagen efter man tvättat dvs en gång i månaden å att man har strumpor på fötterna å då helst två lika strumpor. Å jag blir arg bara jag tänker på alla gånger barnen kommit hem i helt fel kläder för sina åldrar.

Om alla gånger barnen kommit hem mitt i vintern utan termobyxor å vinter stövlar om alla gånger jag fått stå och kamma ut håret på barn för hon skitit i att borsta eller tvätta håret på dom under en vecka om alla gånger dom kommit hem hungriga som vargar för att dom inte ätit ordentlig mat på flera dagar utan levt på yougurt å macka. Om alla gånger man köpt nya kläder å hon sett till att förstöra eller sett till att dom hamnat i en soppåse bara för att hon varit avis på att vi har råd att köpa bra och fina kläder. (detta är en logik jag aldrig förstått hon tror på allvar att hon straffar sambon genom att se till att barnen inte har ordentliga kläder) Om alla gånger sambons mamma åkt och haft dom några timmar på mamma helgen bara för att hon vet att det kanske är enda gången dom ätit nåt vettigt och får en lugn stund.

Men åter till ämnet...jag börja räkna upp saker som jag å sambon får vara stenhårda med bara för att deras mamma helt enkelt varit för lat för att se till att det blivit gjort. Hur normalt är det att kväll efter kväll i flera år stå och förklara att man VARJE kväll borstar tänderna och håret inte bara ibland eller dagarna före tandläkarbesöket. För att ta ett exempel av många.

Det är så mycket jag å sambon måste bråka och tjafsa om varje dag för att deras mamma hela tiden valt att vara lat och inte varit konsekvent what so ever nånsin. Saker som tar upp en massa tid och energi som gör att man blir så trött och sur något som tyvärr får gå ut över alla i familjen för man har inte ork till allt annat.
Men vad som fick mig att bli så arg är ju att mellantösen hela tiden ska skylla på pappa att det är han som inte funnit där att hon hela tiden väljer att blunda för att det är deras mamma totalt svikit dom genom att inte finnas där att mellantösen gång på gång väljer att blunda inför sanningen.

Nu tror jag ju att hon gör så här av en enda anledning nämligen att hon MÅSTE hålla sig väl med mamma för annars finns ju risken att mamma faktiskt stänger ute henne helt för det har ju hänt mer än en gång att hon gjort just så för att straffa barnen när dom stått upp för pappa. Å att skylla på pappa å vara arg på han är ju idiot säkert för han finns ju där gång på gång och förlåter och låter barnen ta ut skiten på honom. Allt för att barnen inte ska hamna i kläm.

Men nu är det slut på det!
Nu har sambon fått nog! Igår grinade mellantösen å försökte smita undan när sambon blev arg och sa ifrån att det räcker nu han har fått ta skit i 9 års tid skit som inte är hans å gjorde klart för tösen att nu är det så här att jag är trött på att du mellantösen gör mig och gudinnan till syndabockar för saker som vi aldrig gjort fel utan du väljer att vända på allt så att det vi gör rätt är fel. För att du tror att vi ska stå och ta skit bara för att skydda din mamma men se nu är det slut.

Jag fattar ju att detta inte är så snällt eller bra men vi kan inte längre gå runt och skydda deras mor hela tiden vi kan inte längre ta barnens skit för saker som deras mor hittar på utan nu är dom så pass stora att vi kan sätta stopp. Vi har ju skyddat oss genom att ha en speciell mobil som bara deras mor har numret till för att det inte ska bli några oklarheter mellan mig å sambon då hon hade som hobby att terra oss dag som natt med anklagelser om ditt och datt för att så tvivel mellan mig och sambon. Nu ligger ju mobilen där så det kan inte bli några frågetecken om något.

Nä fy jag blir bara arg att att skriva om detta så lämna detta ämne därhän det får bli som det blir helt enkelt!


Inga kommentarer: