tisdag 10 april 2012

Vet

inte riktigt längre varför jag fortfarande orkar bry mig...

Jag accepterar att barn under 10 inte ser stök och sånt dom har inte riktigt uppnått mognaden av att hålla ordning och reda det kan jag köpa men att alla i detta hus över 10 bara skiter i att plocka undan efter sig NÅN annan kan ju göra det! Kommit hem två kvällar och fått ta hand om resterna efter andra...skräp på bordet i vardagsrummet och inte undan plockat i köket.

Sambons försvar är att han inte SER sånt på samma sätt som jag gör...det jag bara inte kan fatta är hur fan man kan välja att blunda för det för det är vad jag anser att han gör...att han kan ta det sen. Men det där sen kan va 2 veckor senare...jag köper inte det längre han är fan vuxen och VET att ställer man fram grejor måste man plocka undan efter sig. Funderar på att bara ställa allt på hög i köket å låta han ta det när han kommer hem på morgonen...men gissar på att inte ser det heller...

Men har en plan om helgen när vi ska spendera många timmar ensam i bil...

Inga kommentarer: