onsdag 11 april 2012

Hade

ett trevligt samtal med de små igår börja med att dom kivades och höll på jag blev arg gick in och satte stopp och gav reprimand åt samtliga parter. Var på mellantösen sätter upp en attityd som fick mig att se rött. Sambon sitter mitt emot mig och hör hur hon beter sig men väljer att sitta tyst...

Det gjorde att jag fyra av ett par till stubiner börja få hjärtklappning av ren ilska. Mellantösen försökte smita undan jag peka på stolen sitt kvar där du en stund till...gick och andades ett par minuter sambon kommer efter jag fräser som en ilsken katt åt att han inte gjorde nåt utan bara satt och lät henne va kaxig. Han säger att nja brukar jag gå emellan så blir du arg för det JAHA då är det bättre å sitta och låta nån behandla nån som skit?!

Frässssss va arg jag blev men gick upp ett par varv i hjärtslag svalde och prata lugnt tror sambon förstod min synpunkt tillslut för han satt nästan hela kvällen å prata med henne ute vid köksbordet jag va ilsken å städade i vanlig ordning...gick bara in med nån liten grej. Efter jag stoppat in lilleman i duschen och han satte sig och kollade tv försökte jag fixa min dator...som av någon förunderlig anledning tappade den näten bara så där...men hittade felet efter gått igenom alla inställingar och lösenord...det va bara att starta om routern...

Sambon försökte få mellantösen att förstå att hon gjort fel att han inte tycker om när hon säger och gör fula saker mot mig...att han inte tycker det är ok. Hon övertalar pappa att hon ska prata mer imorgon...tvn hägrade...när jag påpekar lite svårt att ta det imorgon jag jobbar kväll och man ska aldrig skjuta upp saker till dagen efter...det glöms bort lätt då och det vet damen i fråga väldigt väl att pappa kommer att göra. Vart hon tvär sur försökte göra allt för att slippa men jag tryckte på och sambon hängde på och efter mycket om och men så klämmer hon fram...det är orättvist att jag bara få vara ute till kl 19 när mina kompisar få vara ute till kl 20...jamen lilla du nu är det så att DU själv sett till att strunta i att komma hem i tid gång på gång fast vi förklarat varför du ska vara hemma en viss tid så då bestämde jag och pappa att nej du visar inte det ansvaret att komma hem i tid så vi pratade med dig och sa nej du har visat att du inte passar tiderna så det blir inga längre ute tiden just nu.

Då kom drama queen igång men jag å sambon snoppa av det. Hon klämmer fram att det är orättvist att jag inte får sminka mig...jag sa bara jo du...vi satt runt köksbordet och pratade om det för ett par månader sen jag och pappa gjorde klart för dig att du va välkommen att sminka dig på helger och vissa kvällar samt till kalas och disco men inte till skolan...och vad valde du att göra?!

Hon fick svälja sin stolthet och säga som det va...jag smuggla med mig smink dagen efter å sminka mig i skolan och blev av med mitt smink...exakt!

Och helt plötsligt kom hon på att jaha ja här går jag runt och är sur och arg för att jag inte får göra saker när det är jag som gjort allt själv för att inte få göra det.

När töserna gått och lagt sig drog jag till affären och handla hem lite grejor för att göra smoohties och glo på film med min 17 åring...

Vaknade kl halv två av att filmen va slut för länge sen 17åringen va grinig för att jag åxå hade somnat ifrån filmen. Jaha som inte hon somna då...ne inte alls då...


Inga kommentarer: