måndag 9 april 2012

Påsken

kom och påsken gick...vart en väldigt lugn påsk i år jag jobba hela helgen så sambon va hemma hela dagarna å göra något speciellt ligger ju inte riktigt för han...men barn fick leta påskägg efter jag kommit hem från jobbet å ut och gå påska kärringar fick dom med.

Lite påskmat slank ner det med. Nu har jag en kväll kvar att jobba sen lyckas jag ha en helt ledig dag men kul jul för då har dom små studiedag på skolan...hur fan tänkte dom där? Jo först lov en vecka så röd dag på måndagen så lägger vi en studiedag på onsdagen ja det blir bra!!

Sen har jag aldrig fattat detta med att skolan få stänga hela sin verksamhet en dag lite då och då. Å alla föräldrar kan ju bara vara hemma så där ingen fara på taket. Det är ju en sak för att som jobbar vanligt men för dom som jobbar natt då? Jo då måste man ta ut två semesterdagar för du kan ju inte va vaken hela natten till lediga dagen å vara vaken hela nagen å sen gå och jobba natt...det funkar ju lixom inte att bara vara vaken sisåsär. Alla behöver ju få sova.

Ja ja blir ju muntert att ha tre små hemma kasst väder ska det vara å en sambo som behöver få sova efter ha jobbat hela natten...känns som ett recept på kaos.

Å just nu är jag så uttråkad på att laga mat har noll roliga iddér känns som vi äter samma maträtter om å om igen...
Lika uttråkad är jag på mellantösen...hon springer runt och lekar drama queen dagarna i ända. Börjar få jävligt nog lixom. Jävla fjantande hela tiden...mitt tålamod börjar tryta rejält om man säger så...

Nu på morgonen starta hon ett bråk om att katten minsann fått sitta utanför och vänta i MINST 45 min. Nja snarare så att katten inte ville gå in utan satt och njöt av solen hon kollade in ett par gånger mest bara för att veta om att vi var där så när katten själv ville kunde hon krafsa och få komma in.
Men för all del tjafsa och bråka lite stampa iväg uppför trappen å lek sårad själv den rutinen kan vi...just nu skulle jag kunna tänka mig att sätta mig i bilen dra långt åt helvete å sjukskriva mig en vecka leva på statoil mackor å regnvatten!

Inga kommentarer: