tisdag 8 maj 2012

Firar

mellatösen födelsedag idag...synd bara att hon trotsa tre st nej för att få dra från fritis två timmar tidigare än den tid jag skulle hämta när jag var ensam hemma igår...blir till att va hemma å ha tråkigt istället för att följa med en kompis till stallet...tja väljer man dumt får man åxå tråkigt...

Å idag ska jag få sitta på socialen och förklara att nej jag är inte dum och elak utan är normal förälder till ett barn som vägrar att ta ett nej utan att göra största dramat varje gång. Sen att sambon gett mig den rollen genom att själv inte stå för sina nej kanske inte riktigt är mitt fel att jag då ser till att hans nej blir ett nej.

Och att hon har en mamma som ALDRIG tar sitt ansvar utan skjuter över alla saker på oss är kanske inte heller riktigt mitt fel.

Tur jag inte har svårt att tala för mig...

Inga kommentarer: