tisdag 19 juni 2012

Är

glad över att jag tog bort midsommar festen på FB å skapade en lek/grillkväll senare i sommar istället.

Visst hade det vart kul med lite kalas här hemma på midsommar men nja...kände bara att det inte fanns nån lust att göra nåt extra...å enligt min mening ska man ha lekar å femkamp å tips promenad på midsommar. Det ska bara va så. Men nej inget sånt blir det.

Saknar mina midsommar som jag firat som barn...med hela tjocka släkten husvagnar å tält högt å lågt.
Ägna hela förmiddagen åt att plocka blommor och klä midsommar stången. Mat vid långbord inne på logen och femkamp på liv å död. Å så dans på logen hela natten.

Önskar jag hade plats å umgänge så man kunde dra ihop en sju helvetes firande. Bara för att visa de små HUR man ska fira midsommar! Men samtidigt så va det skönt att flytta fram allt till senare i sommar då man har mindre press på sig.

Nu ska väl sambon va med å styra lite men kör nog över han som vanligt för han tror alltid att han kan lösa allt i sista minuten å att det blir bra...jag vill gärna lägg ner lite energi att hitta på lite extra...vi får väl se.

Men som det är just nu så verkar ingen av mina riktiga vänner ha tid att engagera sig och komma på nåt jag ordnar utan dom som verkar tycka det är kul är jobbarkompisar å bekanta från förr.

Inga kommentarer: