måndag 25 juni 2012

Man

kan hitta ett nytt spel på mobilen å inte ha nåt annat för sig än att spela...jag säger inte att det va jag eller att det va jag som visa alla andra i familjen så alla satt i varsitt hörn på soffan å spela mot varandra.

Dagen börja lugnt i går...sen börja extra tele rassla. Om att stora mellantösen satt sig på tvären hemma hos sin mor...vägrar att duscha eller byta kläder...jag vet vad det handla om...sa till sambon ta hem henne låt henne duscha här gå över till bästa vännen skjutsa tillbaka henne vid 18.

Sagt å gjort...drog och hämta hem henne hon traska raka vägen från bilen till duschen med lätta steg små sjung i duschen kom ut med ett leende efter 15 min å gick glatt iväg och rota efter nåt att ha på sig i garderoben.

Sambon drog i gång grillen jag plocka undan och duka...vid maten prata vi om ditt och datt och jag fråga stora lilltösen...

- Det är inte så att du inte vill duscha och byta kläder hemma hos mamma pga av att du dela ALLA kläder med din syster? Även trosor?

Tösen svarar ja jag tycker det är så himla ofrächt (nu använde hon lite starkare ord än så men är ju lite fin i kanten) att syrran använder samma trosor. Och syrran är ju ALDRIG rädd om några kläder. Det är fläckar å hål på allt som syrran har andvänt å jag vill inte ha såna kläder!! Jag vill ha helt å rent på mig!!!
Och sen är det så smutsigt i duschen hemma hos mamma så jag vill inte stå där...

Och tänk det va just detta jag misstänkte...att tösen 12 år gammal INTE vill dela kläder med sin syrra... särskilt inte trosor skulle inte jag heller vilja.

Men en glad å ren å hel tös åkte hem till sin mamma efter fått ordentligt med mat i magen å fått en dos med bästa vännen.

Fast ok jag kunde ju inte låta bli att le i mjugg när sms skickades om varför stora lilltösen vägra duscha hos sin mor...å hennes totala förvåning om va?? och ok jag köper nytt åt henne...nej behövs inte köpa nytt dela bara upp kläder i lådor å garderober håll strikt på vems som är vems så ska du se att tösen känner sig mer bekväm.

Å sen så kom det mår inte så bra...kan ni tänka er ta lilleman över natten??

Nej se det kan vi inte inte vårt fel att du pumpar i ungar socker 24/7 å sen finner det jobbigt att dom är högt och lågt. Låter dom va uppe till 23-01 och sova till 11-12
Fattar inte vad som ska va så svårt?!
Se till att införa rutiner så får man varje kväll en egen stund att andas på istället för att ha dom runt benen hela tiden.

Jag tycker att det är viktigt att dom är hemma hos sin mor...en längre stund för det är då allt sånt här kommer fram...att hon inte klarar av att sköta sin ekonomi se till att barnen sköter sin hygien...att hon inte klarar av att ha dom mer än 2 dygn innan alla klagomål börjar trilla in...att hon mår dåligt att hon inte klarar av situationen...för barnen själva måste inse mamma är sjuk hon klarar inte av att ta hand om oss som man ska...att dom har det bättre hos oss på heltid...att det finns ingen annan lösning.

Förresten vilken tur att det regnar idag...då behöver inte jag putsa några fösnter idag heller...kan sitta hela förmiddagen å spela spel på mobilen tills det är dax att gå och jobba...gud va skönt!

Inga kommentarer: