tisdag 7 juni 2011

Det

va inte jag det va Molgan som fick mig att glömma att skriva igen på flera dagar...fy skäms på mig att jag kan låta nån annan påverka mig så att jag inte ens hinner med att kasta iväg ett par rader...

Hemmet är någorlunda städat det ser nästan ut som jag vill...men längtar faktiskt till på fredag eftermiddag då de tre små ska hem till mamma en vecka å jag kan få komma ikapp...det va ju sagt att dom skulle vara där i två veckor men hon börja inse att hon inte skulle klara det så sambon kasta iväg ett förslag att hon skulle ha dom en vecka i stöten så dom åker på fredag borta en vecka sen hemma en å så iväg en vecka sen här hemma i två sen en helg hos mamma så en halv vecka för töserna hemma sen så drar dom på kollo i två veckor. YEY va trevligt och lilleman ska åka till sin mor den helgen så jag å sambon ska få vara riktigt lediga en hel helg! De ni!

Men det kommer bli skönt att få lite semester från alla barn...mina stora dom far ju runt som storm vindar så dom är ju borta titt som tätt bara den dära vandrande vålnaden som aldrig tyckes fatta att han borde rymma hemifrån några timmar lite då å då...så man kan få njuta av den totala tystnaden en stund och riktigt ladda batterierna...

Men vem vet...han kommer kanske upptäcka att det inte är så kul när jag kommer dra ut internet varje gång jag jobbat kväll och ska upp tidigt nästa dag...för tänker icke gå med på att han sitter i rummet å joddlar på och grejar nätterna igenom...han kunde skött sina kost lite bättre så hade han haft kvar sommarjobbet sambon fixa åt han...då hade han haft att göra hela sommaren...men nepp se det gick inte...

men min dotter hon traska runt och knacka på lite här och där och fixa sig ett sommar jobb på egen han i ett litet fik och samma dag damp det ner från kommunen att hon även fått tre veckor hos dom i sommar...gött hon kommer upptäcka att hon kommer trivas järnet med att jobba och få blodad tand.

Synd bara att min son inte verkar ha fått napp nånstans. Men i sommar fyller han 18 å då kommer han komma börja jobba hos sambon fast på dagtid. Å jag tror nog han kommer bli omtyckt å kan tänka mig att han säker kommer jobba mer än han får...

Själv vill jag bara sitta ner och njuta lite av det vackra skådespel moder natur bjuder på...älskar när det åskar å vad skönt det kommer va att krypa ner i sängen i kväll med kalla vindar som sveper in genom fönstret!

Inga kommentarer: