fredag 3 juni 2011

Ett

trevligt besök vart det igår...sambons gamla dj kompis kom över med sin familj och skulle ta en fika...sluta med att sambon och hans kompis åkte och handla grillat så satt vi fram till eftermiddagen och snacka skit och bara hade det gott.

Jag va lite stressad innan dom kom för hemmet såg ut som rövhålet...men panik städa lite medans sambon som vanligt tog tag i hallen och "städa" ja ja det såg iallafall vettigt ut när dom kom.

sen på eftermiddagen så bestämde stora lilltösen sig för att sova över hos farmor. Å mellantösen drog och sov över hos en kompis. Så lilleman var ensam kvar hemma. Han fick välja film och skutta snällt fram till lådan med dvd filmer och väljer glatt svambob fyrkant...så lite popcorn på det å han kväll va gjord...ja å sambon va helt döda men lyckades hålla oss vakna till efter 22

Å gissa jo lilleman vakna kl 06 å va överlycklig så nu har man hunnit med 2 koppar kaffe frukost å sambon är ute i trädgården och fixar...
Ska göra ett experiment på han har jag tänkt han blir ju brun som en pepparkaka bara han visar sig i solen så tänkte smörja in ena armen med solskyddsfaktor 30 å se om det blir nån skillnad!

Idag är planen att åka ut till svärmor och ta hand om det sista veden sola och grilla och ha det skönt. Synd bara att jag har så ont i knäna så blir mest att sitta vid grillen yta det lugnt och hålla ordning på ungarna. Sambons syster skulle åxå komma ut å då blir det ju gnäll...hon vill gärna linda in lilleman i bomull medans jag å sambon försöker få han att börja bli självständig. Ja ja jag gillar inte henne direkt så har inga problem att säga ifrån om det skulle va så...å sambon skulle nog bara flina om jag säger nåt...samma sak med svärmor. Blir nog bra när det är dax.

Inga kommentarer: