torsdag 23 juni 2011

Det

har visst trillat ner en löne spec i brevlådan bara det att sambon missat att tala om att han lagt den under sin laptop...för där hör den hemma...

Idag körde vi iväg de tre små hem till mamma för en veckas semester...kommer bli hårt för dom när dom kommer hem...från en vecka utan tider till fritids och att gå upp tidigt. Sambon fick dåligt samvete för när han lämna över väska och barn säger deras mamma jag ska bara få ta på XX för jag behöver låna pengar så jag har mat över midsommar helgen...suck...men vad ska vi göra? Hon måste ju lära sig att ta sitt ansvar som vuxen och se till att ha mat och sånt hemma när hon har barnen där.

Men jag längtar ja jobbar imorgon till 15 sambon jobbar i natt samt imorgon men då börjar han 01 så vi kan faktiskt få lite egen tid bara slappa och ha det skönt göra det vi tycker är skönt utan press. Och så ska vi faktiskt få nära 2 dygn ledigt utan barn och jobb. Och sambon har fått för sig att vi ska åka ner till Tyskland och kanske handla hem lite sprit...men jag känner bara nja...10 timmar i bil 4 timmar på en båt några timmar i butik 4 timmar på en båt och så 10 timmar i bil känns som nåt vi kan göra senare i sommar med lite mer framförhållning

Sen så va svärmor här en snabb sväng i dag å vi prata om semester resan till Finland jag ska fråga varje vik på jobbet om nån kan ta min måndag den vecka för det skulle betyda att vi skulle få 10 dags ledigt de mina stora ska inte med men nästan alla andra och till min stora skräck ska sambons syster med...hua...men visst hon kanske ser när hon är med oss att lilleman är stor nog att klara sig själv...att vi inte behöver hänga över han som hökar...han kan själv och han behöver leka med barn inte med vuxna...

För först prata jag om att jag kanske inte skulle kunna hänga med men ska e mig fan på att kunna göra det...jag såg sambons besvikelse när han märkte att jag kanske inte skulle kunna hänga med...han hade sett fram emot att få visa en del av han som han bär inom sig som det perfekta sättet att spendera semestern på...och jag har väl inget emot att leva enkelt liv elda för att å varmvatten hämta drickvatten jaga mygg och allt sånt...inga problem...är ju för i helvte scout...eller ja jag va fram till 15 år ålder men tror nog gamla takter sitter i...

Men ang att det är midsommar imorgon ja vem bryr sig...jo lite jag kanske men ska väl åka ut till mamma/syster/bror på landet en sväng fika prata och så men festa nja...orkar inte...finns andra dagar till det...

Inga kommentarer: