onsdag 11 februari 2009

Hade

ett jätte bra samtal med sambon igår kväll/natt.
Pratade igenom om det som komma skall å la upp lite strategier inför det.
Sen pratade vi även igenom lite annat som jag gått å funderat å oroat mig över. Så det kändes jätte skönt faktiskt!! Synd att jag ska jobba två nätter nu men båda är ju lediga till helgen så då vore det inte helt fel å göra nåt vuxen mys då.

Annars har jag inte mycket att orda om dagen varit rätt slö å skön inga större måsten å saker flytit på i lagom takt.

Måste ju med sorg säga att det är oerhört skönt när det är så här lugnt utan mellan tjejen här...nog för att dom andra två kan höras å synas men inte alls som när den tredje bli inblandad i smeten...hon har ju en förmåga att tillföra kaos i allt hon gör å drar mer än gärna med sig andra i sitt kaos å har inga problem att starta mer bråk bara för att hon helt enkelt kan.
Alla i familjen bara myser av att det är lugnt å skönt man ser riktigt hur dom två andra suger i sig av den lugna atmosfären som blir utan mellan systers ständiga behov att total uppmärksamhet. Om jag inte visste bättre så skulle man faktiskt inte kunna tro att vi är 7 hemma (plus 2 kompisar till mitt yrväder till dotter).
Jag vet ju faktiskt hur go å rar mellan tösen faktiskt kan vara jag har ju själv sett med egna ögon hur hon blir när hon kommer ifrån sin mors ständiga påfyllnad av lögner å tjafs.
Hon är ju en helt underbar tjej under allt. Jag har många goda minnen från henne under den tid då hon inte såg sin mor under längre perioder.
Vi får väl bara hoppas på att hon kommer att upptäcka om några veckor vad mycket hon missar å behöver det lugn som vi faktiskt kan skänka henne.
Men tills dess kommer jag att ladda batterierna å njuta av att man faktiskt kan sitta vid matbordet utan att behöva tjata å bråka. Å att öronen får lite väl behövlig vila.

Inga kommentarer: