fredag 13 februari 2009

Skrock

full är jag inte så att det är fredagen den 13:e gör varken till eller från...tycker jag har lika mycket otur på alla andra dagar under året så att det skulle kompremera sig till just en dag tror jag inte det minsta på!


Här hemma har vi en lilleman som har nog fått värsta utbrottet av vattenkoppor av alla tre små som har/haft det. Men lite extra gnällig det är han man inte så att han bara ligger å gnäller å sover pga av feber. Nej då han har allt lekt å stojat på under dagen några stunder av tyck synd om mig jag är sjuk stunder å då har faktiskt jag fått äran att vara den han söker tröst hos! Så gott med en sjuk tvååring i knät som bara myser in sig mot bröstkorgen å slappnar av. Finns det nåt som smälter ett hjärta fortare??


Men märks kraftigt att fröken kaos är här igen. Tror det tog 30 min innan hon skulle spela drama queen. Å inte ger hon sig heller men börjar faktiskt fundera på att lägga om taktiken, att när hon lägger i drama queen fasonerna helt enkelt lägga döv örat till å stänga ute henne tills hon helt enkelt förstår att det inte funkar.
Kan inte den stora drama queenen a´la fröken speed få som hon vill när hon spelar över varför ska det då få fungera för lilla drama damen?


Har en stor känsla av att varken jag eller sambon kommer att va vakna efter kl 22 ikvälll båda kommer nog att ha slocknat som två döa sillar framför tv i soffan...
Det dära med vuxen mys får nog vänta tills en kväll då båda kan hålla ögonen öppna längre än 10min efter att de små yrvädren somnat!
Annars finns nog risk att båda skulle somna mitt i hånglet *ASG*

Inga kommentarer: