torsdag 19 februari 2009

Jag

måste sluta somna på soffan! Vakna igen när sambon kom hem från jobbet imorse. Och lika ont i ryggen som i går...hmm ibland lär man sig aldrig...

Men låg å tänkte på lite igår på vad som skiljer sig från att va sambo å mitt gamla singeliv.
Jag har ju fortfarande mina flickor kvar även om vi inte har samma tid att träffas å festa som va vårt huvudsakliga mål förut.
Jag kan göra samma saker som träffas ta en fika gå på stan allt sånt, sambon har ju inga problem med att jag gör saker på egen hand.
Men jag väljer ju att spendera den mesta delen av min fritid med sambon.
Vilket jag inte finner underligt men skulle mina vänner behöva mig så sitter jag inte fastklistrad vid han så jag kan faktiskt ställa upp på samma sätt som förut.
Vad som är det mest påtagliga förändringen är ju att jag delar ansvaret för hemmet med en annan vuxen. (som råkar ha åsikter om saker).
Jag behöver inte laga all mat själv, städa allt själv, tvätta alltid själv. Å att slippa åka å handla själv tycker jag är så skönt.

Nej nu vakna tjejligan inne i dotterns rum så nu är det bäst att rymma fältet!

Inga kommentarer: