onsdag 16 september 2009

Dräglar

satt å surfa runt efter lite recept eftersom jag har som uppgift att laga mat i två dagar nu när jag är ledig å gubben jobbar...

Å satt här å funderade på vad man ska hitta på då jag kom på att tänka på mammas dillkött med sås å potatis! Snålvattnet rinner över bredderna här å jag har fått gått och hämta en plastpåse å lagt över tangentbordet för att förhindra en kortslutning allan ballan för hela kvarteret! Fan dillkött är ju så in i helvetes gott! men om jag ringer mamma så kanske jag kan övertala henne om att ge mig steg försteg instruktioner över telefon för alla dom recept jag hittar ska man bara koka köttet i ca 45 min...å det vet jag att man inte ska...minns allt att köttet ska koka i flera timmar...å att man ska gå och skumma av det med jämna mellanrum...å att doften av den goda måltid som komma skall sakta sprider sig som en retning för alla sinnen.

jag gillar ju all sorts mat stark mild å husmanskost i olika former. Å har ju turen att ha en sambo som kan laga till det mesta. Vet ju att han frågat min mamma efter receptet på hennes dillkött bara för att han vet att jag älskar det. Är inte det äkta kärlek så säg?!

Inga kommentarer: