tisdag 8 september 2009

Idag

har det varit tyst i alla telefoner guda gott faktiskt! Är vansinnighet trött på att behöva stänga av ljudet på hem tele å mobil bara för att kunna få ha en lugn å skön stund framför tv:n innan man går och lägger sig.
Denna gång så har tele terrorn hållt på 4 kvällar i rad...först rings det på ena tele sen nästa sen byts det till den andre osv osv..i ca 30 min sen åter igen efter ca en timme. Men kommer det nåt sms om vad som det är så viktigt att ringa om?! Nej då! Allså kan det inte var så dödligt viktigt det som skall framföras utan människan vill bara störa å hålla uppe kontakten ed min sambo. Allså tvinga fram en kontakt bara för att HON har ett sånt behov att höra å få hans bekräftelse. Å jag kan lova att han är inte ett dugg intresserad av vad hon har att säga...efter ett samtal med människan kommer han bara ihåg det viktiga typ att ena tösen har gympa på torsdagar (något som vi redan vet).
99,9% av allt hon har att säga är sånt vi redan vet å det som är viktigt kunde ha gått att skicka ett sms om.

Men vet ni hur det är att sitta hemma ensam med alla barn å höra mobilen surra med jämna mellan rum å se hem tele blinka ? Å vet om att skulle jag svara så skulle det bara bli skrik å gap å massa okynnes ord.
Jag blir nervös å får ont imagen. Samt att jag blir så jävla förbannad över att hon inte någon gång tycks fatta!!!
Lämna oss i fred och sms:a om det är så jävla viktigt då!!! Så kan vi bestämma när det passar oss att svara!

Vi har faktiskt saker att göra i vardagen som tar tid å hon har inget med den att göra!

Så nu ska jag gå å kolla på svtplay tills jag somnar å njuta av att det är tyst å lugnt å skönt här hemma för första gången på 4 dagar!

Inga kommentarer: