lördag 10 oktober 2009

Duktig

Tycker att jag faktiskt har varit duktig denna veckan.

Jag ha jobbat å slitit fast jag inte mått så där jätte bra. Sen så har jag faktiskt gjort något som jag faktiskt trodde skulle dröja ialla fall ett par månader till innan det skedde,

Följde faktiskt med sambon till ett möte på familjerätten. Där han skulle prata om att hans ex vill ändra umgänget med barnen. Å ni som vet vad hon gjort å sagt mot mig å mina barn kan nog förstå hur nervös å dåligt jag mådde. Men sambon vill att jag skulle följa med som stöd. Nu tror jag att han ville att jag skulle följa med in men jag stanna kvar i väntrummet.

Men vi var där först å satte oss, jag satte mig lite skymd men så att jag kunde se vem som klev in i rummet. Jag såg att hon klev in men valde att spela oberörd å höll koll med periferin synen. Sambon som höll ett öga på henne redan när innan hon kom in såg att hon inte sett mig förrens hon klev in genom dörren å när hon fick syn på mig så hoppa hon en meter bakåt å gjorde en ko vändning för att ta en annan plats.
Vet inte riktigt vad hon tror jag ska göra?! Det är ju jag som borde h hoppat högt å sprungit åt andra hållet. Men samtidigt väldigt skönt att hon tydligen förståt att det är helt fel brud hon gett sig på.

När hon väl satt sig så sms:a hon nån å efter nån minut ringde hennes mobil både jag å sambon hörde att det va en tjej(vem kan jag nästan med all säkerhet säga) men puckot spelar att det är en pojkvän å jag klarade inte av att kolla på sambon...för såg på han att han hade bara lurat mig att brista ut i as garv.
Hur jävla dum får man va?!

Men vad som framkom i mötet är att hon vill att lilleman ska ha samma umgänge allså varannan veckla medans största tösen bor hos oss hel tid å den andre hos henne hel tid...vet inte riktigt faktiskt.
Det är ju faktiskt som så att jag tycker att det är skönt att ha en hel vecka med bara dom stora hemma. Både jag å sambon jobbar ju som mest den veckan å det är inge kul att behöva fara som en skott spole varje jävla dag med bilen för att hinna fram i tid till skolor å sånt.( som det skulle bli när vi har stora tjejen hemma på hel tid) Visst hon skulle få bli skriven här samt det att vi då skulle kunna byta skola till en som ligger på gång avstånd här hemma. Men det skulle ju iallafall inte kunna ske förrens efter sommaren. För byter inte skola mitt i terminen gör vi inte.

Funderar på nåt mitt i mellan. Att på måndagar kommer lilleman å stora tjejen som vanligt mellan tjejen kommer till oss på torsdagen den veckan å är kvar till på måndagen lilleman åker tillbaka till mamma medans stora tjejen är kvar till på torsdag morgon.
Vilket betyder att vi får varannan vecka halvt ledigt samt att då får jag två dagar ledigt både från jobb å små barn så man hinner med att städa å andra måste saker. Å jag vill ha lite tid med dom stora å dom behöver lite egen tid med oss dom med.

Men som sagt det ska förankaras åxå med sambon.


Men annars så flyter livet på här hemma som vanligt jag har min upp å ner dagar, men dom stora sköter sig bättre å bättre, dom plockar faktiskt ur diksmaskinen utan att man behöver be om det. Å dom har blivit lite bättre på att plocka undan i det stora hela så är faktiskt nöjd över att se att dom börjar förstå att jag inte kan hålla på å sköta ett hem samt jobba 160-170 timmar i månaden utan att få nån hjälp med saker som dom faktiskt är fullt kapabla till att göra å som inte är specielt betungande saker jag vill ha hjälp med.

Bara helt vanliga saker som jag tycker hör till vanligt vett. Att man drar skrapan på golvet i badrummet efter man duschat, att man lägger sin smuts tvätt i tvättkorgen. Å att man sköljer av handfatet efter man borstat tänderna. Ni vet sånt där som tar några minuter att plocka undan efter sig men om jag ska göra samma sak tre fyra gånger om dagen är väldigt tidkrävande å tröttsamt.
För det är inte så att jag kräver att dom ska dammsuga hela lägeneten samt torka golv å sånt utan bara att man tänker till lite å hjälper till att städa efter sig själv.

Nä nu ska jag ta å försöka ta å ta tag i denna dag...ska åka ut till svärmor å ta en sista grilling samt rota lite i garaget efter gamla kort.

Så hejsan svejsan till nästa gång!

Inga kommentarer: