fredag 2 oktober 2009

Ibland

räcker det med att man säger till men ibland får man ryta till..men så kommer dom dära sällsynta dagarna då man bara behöver viska...

Dom dagarna gör att allt det svåra eller det som tycks vara jobbigt just då bara försvinner.

Jag har börjat drömma igen efter en väldigt lång period utan ett minne av drömmarna. Men denna gång är det inte mardrömmar Utan förvirrade drömmar eller helt ologiska. Som att jag å sambon grälade om att jag tyckte det va onödigt att handla kött för 7000:-å att han va arg för att jag inte hjälpte till att försörja hushållet. Jo tjena! Å det gick inte att tala med han att jag hade betalat halva bilen åxå denna månad. Ne ne det räknades ju inte! För jag hade minsann hand om mat pengarna! Sen så drog han nån lång förklaringar om att jag slösade med mat pengarna å köpte allt för dyrt kött. (jag väljer inget i butiken det gör han eftersom han lagar maten jag bara betalar å se glad ut)sen så kom han in på att jag inte fick köpa toa medel för det va onödigt att köpa toa rent för 30:- som jag säger helt ologiskt *S*

Vi har nog aldrig grälat om pengar vad jag kan minnas. å har inga som helst konstigheter när det gäller pengar. Vi har en överenskommelse som funkar bara som båda trivs med så det så!
Å ingen av oss är direkt orolig vad den andre gör med pengarna eftersom det funkar så bra.
Å ingen av oss gör nått utan den andres tillåtelse. Allså stora inköp. Jag skiter väl i om han handlar snus eller godis eller nåt utan att säga till.

Sen var det nån dröm om att jag skulle gå på simskola med min 16 åriga son eftersom han hade missat en termin när han va 5!
Han va inte alls road av att behöva gå på simskola med mamma...men han fick inte sitt betyg i idrott på gymnasiet om han inte gjort alla sina terminer på simskolan...som jag säger ologiskt!

Inga kommentarer: