söndag 1 maj 2011

En

lugn och stilla helg i lathetens tecken.
Lördag förmiddag drog jag till shopping centret och glodde lite kom hem med två nya klänningar och tre par nya trosor.

Den svarta klänningen kosta 160 och den blåa kosta 130 så inte så blodigt. Och så pass att jag kan ha dom på jobbet utan att få dåligt samvete! Det gillas! På kvällen åkte jag och sambon hem till min vän och tog en fika och prata. Han har ju gått och blivit med flickvän så jag blir så glad för han skull! Om nån är förtjänt av nåt sånt så är det han.

Sen åkte vi hem och kolla på hockeyn å som sambon svår och härja när Sverige åkte på stryk av Norge han gasta och skrek och jag satt och höll mig för skratt och drack öl. Åt chips gjorde jag med men sambons ilska gjorde att han välte påsen så den halva som var kvar i påsen åkte ut på golvet...så gick det med den påse chips. Vart trött som ett as vid halv 12 gick och la mig somna som en sten.

Vakna med värk i knät och i höften. Vakna runt drack kaffe och försökte njuta av solen. Men det blåser kallt idag! Åkte upp på stan tog en fika med lite vänner prata skit och skratta.

Denna man har ju jag bestämt ska få tatuera över min fula ros på rumpan. Som jag gjorde när jag va 14 eller 15 kommer inte ihåg. Vad det blir för motiv än så länge inte riktigt bestämt men litar på att mannen har goda idéer om vad det ska bli för fint.

Men när jag berätta för sambon om att jag och mannen pratat om att göra det på torsdag blir han skit sur. Och muttrar och gnäller nåt om pengar...öhhh mitt arv kommer att betalas ut inom två veckor så ingen fara på taket. Då suckar han och stönar. Men det va helt ok att gå och köpa en ny tv utan att prata med mig...det va inget...men nu ja då låter det helt galet att jag vill göra nåt med MINA EGNA PENGAR!

Men tänker inte låta han sätta käppar i hjulet jag har gått och tänkt och vänt på denna idéen i snart 15 år! Nu är det dax!

Inga kommentarer: