måndag 2 maj 2011

Om

jag säger nej är det rätt att sambon då säger ja...

Tjejena bråka på studsmattan och jag sa nej nu räcker det nu är det slut för ett tag fram över för att hoppa för er två...och sambon satte sig och hade ett litet samtal med tjejerna ang att dom hela tiden ska tävla och göra livet så surt som möjligt för varandra. Jag drog och hämta hem lilleman och tog med stora sonen på vägen.

Kommer hem och vad ser jag jo mellantösen hoppade på studsmattan. Fint. Jag säger nej och sambon säger att det är okej...inte första gången han gör så här. Släpper på nåt jag sagt nej till. Och vad tror ni det sänder för signaler? Jo att det jag säger är inte så noga det är bara att strunta i...för bara vi pratar med pappa lite så går han bakom ryggen på mig och så är allt ok igen.

Så fint pratet jag hade med sambon för nån månad sen verkar verkligen ha fastnat.

6 kommentarer:

MISS FURIE sa...

Hopplöst! Stackare. Kämpa på...

GudinnanT sa...

Mmm
Och så sa han dom fick hoppa lite men sa stopp till mera senare...han går ut på baksidan och ser att töserna smitit till grannen och hoppar...vad gör han jo...säger åt dom och säger jag kommer tillbaka och kollar om 5...det har gått ca 30 min sen dess...bra jobbat...där verkligen genomtänkt!

MISS FURIE sa...

Jag frågade faktiskt min sambo om denna situation skulle uppstå här hemma så menade han att han absolut skulle hålla min linje. Viktigt för ungarna att de får samma regel annars kommer de bara driva oss till vansinne. Ungar är smarta!

Lycka till och säg åt maken på skarpen!

GudinnanT sa...

Det konstiga är att vi har varit jätte noga med att aldrig ge efter om nån av oss sagt nej till nåt.

Men sen alla 6 barn börjat bott här på heltid så har han börjat ge efter på det mest dumma sätt som finns.

Det driver mig vansinnig! Och han vet det...för när jag fräser ifrån så ber han om ursäkt och ska va extra duktig...det brukar hålla i sig i ca 1 dygn sen glömmer han allt igen...

MISS FURIE sa...

Woho...6 barn! Ja då är det ju extra viktigt att vara konsekvent. Men vad tusan, det är fan ta mig inte lätt att uppfosta barn.

GudinnanT sa...

Ja jag blir smått tokig var och varannan dag...och särkilt eftersom jag har ett yrke där man måste va sten hård på vad som är sagt...så har jag extra svårt att sambon inte kan vara konsekvent.

Men han kommer få sina fiskar varma i kväll när tre små somnat...