söndag 6 november 2011

Puh

Till min födelsedag i år fick jag en veckas personlig träning på det lokala gymet. Även om om jag fortfarande är i fin form sedan jag blev korad till skolans främsta fotbollsspelerska för snart 33 år sedan, bestämde jag att det... vore bra idé att göra ett försök.

Ringde gymet, bokade upp mig med en personlig tränare som heter Christo, som identifierade sig som en 26 årig aerobic-instruktör och MODELL för idrotts och badkläder!!

Mina vänner verkade nöjda med att jag äntligen tänkt röra på fläsket och bad mig skriva dagbok för att kartlägga mina framsteg...och eftersom jag gillar att skriva så sagt och gjort.

MÅNDAG:

Inledde min dag 06 och segt att komma ur sängen men tyckte att det var värt det hela när jag fann Christo väntandes på mig. Han är något av en grekisk gud - med mörkt lockigt hår, underbart mörka ögon, skäggstubb och ett bländande leende...WOOHOOOO!!

Christo gav mig en rundtur och visade mig maskinerna. Jag njöt av att titta på det skickliga sätt på vilket han instruerade sin aerobicsklass...Mycket inspirerande!!

Christo var uppmuntrande när jag gjorde mina sit-ups, men min mage värkte redan från att ha gått och hållit in den hela tiden han var i närheten.

Detta kommer att bli en fantastisk vecka!!

TISDAG:

Jag drack en helkanna med kaffe, men jag tog mig till slut ut genom dörren.
Christo fick mig att ligga på rygg och pressa upp en tung skivstång i luften och sedan satte han vikter på den!. Mina ben vart lite vingliga på löpbandet men jag klarade dom 2 km. Hans
Belöning – det vita bländande leendet….som gjorde det värt all möda. Jag mår toppen! Mitt
nya liv!!

ONSDAG:

Det enda sättet jag kunde borsta mina tänder på är genom att lägga tandborsten på handfatet och flytta min mun fram och tillbaka över den. Tror jag har bråck i båda bröstmusklerna. Bilkörningen gick ok bara jag slapp att styra och bromsa.

Christo började att bli otålig med mig och insisterade på att mina skrik störde andra gymmedlemmar. Hand röst var lite för KÄCK så tidigt på morgonen och när han skäller blir det ett nasalt gnällande som är mycket irriterande.
Det gjorde ont i bröstet, benen, öronsnibbarna och ögonlocken när jag klev upp på löpbandet så att Christo valde att sätta mig på trappmaskinen. Varför i helvetes jävlar skulle någon uppfinna en maskin som simulerar en aktivitet så gammalmodig som hissar??!!

Christo sa att det skulle hjälpa mig att komma i form och njuta av livet Han sa något annat skit också.

TORSDAG:

Rövhålet väntade på mig med sina vampyliknande tänder som exponerades då hans tunna läppar drogs tillbaka i ett hajleende. Jag kunde inte undgå att komma en halvtimma för sent då det tog så lång tid att knyta mina skor.
Han tog med mig för att träna med hantlar. När han inte såg det, sprang jag och gömde mig på toa. Han skickade då nån jävla spinkig kärring för att leta reda på mig. Då som straff satte han mig på roddmaskinen som jag sänkte.

FREDAG:

Jag HATAR Christo mer än någon människa jag någonsin hatat i världshistorien!! Dumma, spinkiga, anorektiska jävla lilla aerobic-instruktör! Om det fanns någon del av min kropp jag kunde röra utan outhärdlig smärta så skulle jag slå honom med den!!

Christo ville att jag skulle jobba med mina triceps! Jag har inga triceps!! Och om Du inte vill få bucklor i golvet, ge mig för fan inte en skivstång eller något annat som väger mer än en smörgås!

Löpbandet kastade av mig och jag landade på nån slags kost- och hälsoinstruktör. Varför kunde det inte varit någon mjukare, såsom dramalärare eller trafiklärare??

LÖRDAG:

Satan lämnade ett meddelande i min mobil och undrade med sin retsamma, gälla röst varför jag inte dök upp idag. Bara ljudet av hans röst fick mig att vilja slå sönder mobilen med min almnacka, men jag saknade styrkan att ens använda fjärrkontrollen och tvingades ligga 11 tim i sträck och se väderkanalen….

SÖNDAG:

Jag har bett kyrkans taxi att hämta mig för gudtjänsten idag så jag kan gå och TACKA Gud att denna veckan är över. Jag hoppas också att mina vänner väljer en roligare present till mig nästa år – som en rotfyllning eller en livmoderoperation. Jag säger fortfarande att om Gud hade velat att jag skulle böja mig, hade han spridit ut diamanter över hela golvet!!!"


Stal denna helt ärligt.

Inga kommentarer: