söndag 13 november 2011

Två

helt lediga dagar å jag är uttråkad. Valde att inte bestämma nåt med nån utan ta vara på lugnet och ladda batterierna hemma. Men redan i morse ångrade jag mig att jag inte hade gjort nåt skoj för en gång skull när jag va ledig.

Men nästa gång gång så SKA jag göra nåt som bara roar mig. Ingen annan. Idag har jag kladdat ihop en tårta å i ugnen står en rotfruktsgratäng med kassler bordet är dukat med tända ljus och servetter blommor och bordsunderlägg. Allt för att fira sambon på fars dag.

På förmiddagen strunta jag i att åka och fika och tog och åkte upp till minneslunden tände ett ljus skänkte min älskade far en tanke. Men mest satt jag och bara njöt av tystnaden och lät tankarna fara fram å tillbaka, inte för att jag vart någe klokare av det men skönt att bara lufta huvudet på allt som snurrat runt den sista tiden.

Inga kommentarer: