fredag 16 december 2011

Bäng

trött så in i nordens trött och less på det mesta just nu bästa är att stänga dörren bakom ryggen och gå och jobba och stänga av allt hemma i några timmar...ligger vaken på nätterna och tänker och funderar planerar å fillelurar.

På jobbet har jag energi och orkar vara trevlig hemma går jag mest tyst och städar och grejar. Och längtar till jag får sova. kan vara en försenad höst depp eller den sedvanliga jul deppen som kommit ovanligt tidigt. Den brukar slå till på julaftons förmiddag och varar till ett par dagar efter nyår.

mest av allt skulle jag vilja krypa ner i sängen och grina mig blå en vecka men det finns ju inte tid till att jag är sjuk. Så det alternativet går ju bort...gör väl som vanligt biter ihop och kämpar på tills det värsta är över.

Inga kommentarer: