lördag 17 december 2011

Schema

för idag:

*Klä på mig kläder (civila)

*Dra till affären och handla hem sallads tillbehör för kalaset för dottern

*Komma hem röja lite

*Duscha sig lite

*Svära över att jag inte äger några kläder längre

*Hacka grönsaker och lägga upp i skålar

*Le prata och skratta med mamma samt hennes pojkvän och mina syskon samt syskonbarn

*Städa upp när alla gått hem

(här kommer nog ett gräl mellan mig och mellantösen klämmas in)

*Sen kommer nog resten av eftermiddagen/kvällen gå åt att sucka och stöna över att sambon lovat att mellantösen fick ha en kompis sova över här på min enda lediga helg på evigheter!

*Äta middag

*Städa upp efter middag

*Tvinga barn att sitta still och kolla på film så lilleman kan gå ner i varv och somna i vettig tid

*Sitta i soffan och sura över att sambon sitter med näsan i paddan istället för att ägna en jobbledig kväll med att umgås med mig

*Spendera resten av kvällen med att tvinga mellantösen och hennes kompis att vara tysta och sova innan sambon har somnat i soffan kl 22.30

*krypa ner i sängen och sova.

Inga kommentarer: