söndag 4 december 2011

Lever

jo det gör jag men det va fan snudd på att jag dog. Har börjat vant mig med mer eller mindre flytande kost. Å receptfria värktabletter har hjälpt bra dom senaste dygnen. Nu är det alla stygn i munnen som irriterar särskilt på höger sida sitter det ett som har en lååååång tråd som killar i halsen så man måste hosta hela tiden.
Å igår hade vi ett mindre barnkalas här hemma. Stora lilltösen fyller 11 imorgon så hon hade bjudit in ett par kompisar och grannen. Jag hade inte ork att va med och planera men sambon klarade det nästan. Han va tidsoptemist som vanligt...å jag va stressad över röran han lämna efter sig. å bristen på planering så klart. Men hon vart nöjd och det är väl det som räknas.

Att jag var helt slut är ju en annan femma. Idag har det varit lugnare. Tog med mig min stora son och åkte handlade sista presenterna inför imorgon och när dottern min fyller om 10 dagar så nu är tre födelsedagar fixade bara den vandrande vålnaden kvar att fixa till.Men skönt att bara 4 julklappar kvar att handla. Å dom kan jag ta under veckan som kommer. Sambon jobbar ju hela nästa vecka så kan åka flera turer alldeles själv och gå och skrota.

Nu har de små dragit iväg på lite julpyssel/kalas hos sin faster så ska passa på och vila i tystnaden som lagt sig som ett lock här hemma.

Inga kommentarer: