lördag 29 augusti 2009

De luxe

tonårs revolt så där på en fredags kväll är alltid uppskattat!

Jag å sambon fick lite vuxen ledigt så vi bad min dotter att va barnvakt å lilleman i några timmar så vi skulle kunna få göra nåt trevligt...vi traska iväg till harrys å tog varsin starkdryck satt å små prata lite ute på uteplatsen när spö regnet allan ballan slog till. Båda kände att nej detta va inte så jävla kul så vi drog oss hemåt strax efter 9 fick små springa hela vägen hem i spö regn.

Väl hemma hade dottern min sagt till största barnet att hon skulle dra ut å över lämnat ansvaret på honom. Ok hon hade förvarnat att hon skulle ut så det visste vi men inte efter 2 timmar!

Vi kasta in lite bake off bröd i ugnen å drog i gång kaffet...koppla in datorn i tv:n å glodde på film.

Strax före 11 ringer min telefon...hmm dottern som ringer vad måne detta bära hän?

Men ser ni det var inte min dotter i andra änden utan hennes kompis som va orolig för att dottern min låg på trottoaren å va skit full å va bara konstig. Jag sa lugnt å stilla vart är ni jag kommer å hämtar henne medans jag kände att blod ådrorna i pannan växte lavinartat.


Sa till sambon att du nu drar vi. Ut i bilen å svischa iväg...kommer åkade mot där hennes kompis sa att vi skulle mötas. Då springer min dotter förbi bilen jag tvärnitar halv vägs upp på trottoaren å gastar till sambon ta henne spring!!!!!!!!!!!

Jag vänder bilen å följer efter...åker ett varv runt kvartert men ser dom inte.
Tar ett varv till å ringer upp sambon. Ber om några minuter till så jag ställer bilen på andra sidan vägen. Sitter kvar å lyssnar lite men känner bara att nu är det dax för arga mamman. Så kliver över gatan å tar tag o dottern.

Då kommer gastandet å nu kan ju själva tänka vad som sas...jo kassa mamma pappa är ju bättre osv osv...syndast om mig i hela världen. NI vet hur en arg full tjej låter eller hur???

Tog tag å kasta in henne i bilen lika bra att få hem henne va bara min tanke.
Men konstigt nog vart hon gaska så tyst i bilen va värre när vi skulle ur.
Skrik å skrän...ni är dummast i världen allt som händer är erat fel. Mitt fel att vi flytta tillbaka till stan osv osv...tog väl en halv timme att få henne upp i lägenheten.
Men försöka prata sans med en full arg tonåring är ju så lätt.
Jag försökte Sambon försökte...jag tror att han kom fram mer än vad det jag sa gjorde. Men efter 2 timmar med skikande om att jag är en värdelös mamma så brast det för mig...å ful grinadet kom...gick in i sovrummet å efter kommer sonen å kramar ledsen mamma...

Samlade ihop mig å försökte ta en henne igen men hjälp vad arg hon är!

Sambon fick bära in henne i hennes rum för att få lugna ner henne...där satt dom i ca 1 timme å grälade pratade å så innan hon kom å vi prata lite lugnare.

Men än är ju inte dramat över...
känner att nu måste vi lägga i en växel till ang detta å vi får ta hjälp utifrån faktiskt.

Så hela dagen har varit kaos i tanke verksamheten...tankar å funderingar går på högvarv. Men har en plan...ska hjälpa henne att sortera i garderoben å då finns nog tid till att prata bara hon å jag...

Så får väl se!

Inga kommentarer: