onsdag 27 januari 2010

Morr

sa jag å hornen i pannan växte fram...blev så arg att rösten stamma...å jag skakade.

Men va tvungen att hålla emot lite. Det va på den största av dom stora jag blev arg på...å han har retat mig en längre tid.
Han tar inte skolan på allvar å detta att han bor med en familj verkar gå honom totalt över huvudet.
Jag tycker bara att är man 19 år så är det dax att ta ansvar å börja göra något istället för att gömma sig bakom sin data skärm.
Han har hållt på å ta körkort i snart 1½ år...jag erbjöd mig att han kunde få övningköra med mig. Samma med han farmor. Men se det passa sig inte. Så hjälper han inte på någotvis längre. Han ville låna min dator å ladda hem ett teori program å det har han använd 1 gång på 4 månader...då förstår ni kanske varför man börjar lacka ur lite...nåt som jag bara inte klarar är när man bara skjuter upp saken gg på gg å lever med huvudet i sanden. ´
´Men i går fick även min sambo nog för vi väckte han tre gg innan vi åkte med de små å ringde en gång å smsa en medans vi va iväg å lämna småbarn. Å ändå hade han inte masat sig ur sängen när vi kom hem ca en timme senare.
Så då fick han sig en ut skälling som hette duga å fick fart under fötterna å kom i väg till skolan lite sen men iväg kom han.
Sen på eftermiddagen försökte han va lite extra duktig å städa rummet. Men sen gick det över för han trodde att han kunde gå å sova på eftermiddagen.
Bara det att han kan inte sova i en timme å sen gå och sova hela natten utan somnar å sover flera timmar å sen vara vaken hela natten igen!!!

Så när jag märkte att han sov blev jag tokig. Skällde lite normalt. Sen en stund senare när maten va färdigsov han ff å då vart sambon vansinnig igen.
Skällde på han så att han iallafall kom upp men när maten stog på bordet va jag uppe igen å då säger han jag är inte hungrig har ju nyss gått upp...då fräste det till i hjärnan. Jamen va fan tror du jag håller på å väcker dig tidigare för ? Jo för att du ska masa dig ner å sitta vid bordet å äta med oss andra. Å gick ner till bordet.
Lämnade dörren öppen för att markera att det va dax att vakna till å inse att det är slut på att leva i en grotta.

Men han behaga inte att dyka ner förrens efter en timme eller två.
Så han slapp ju undan en än gång.

Men senare på kvällen när jag satt å tala i tele med sambon som va på jobbet så va han nere å hämta nåt i köket. Å lämna lampan tänd så jag sa bara åt han att du får gärna släcka efter dig.
Han lomma tillbaka å släcker å säger halv vägs upp i trappen ja om du stänger dörren till mitt rum efter dig!
Då jävlar...jag efter å skäller på han för han är 19 år går första året på gymnasiet å tro sig veta bäst då jävlar ska man fan inte komma undan med vad som helst inte min bok iallafall.

Kan ju säga att jag kommer vara väldigt off ett tag mot han för jag tar fan inte skit från någon som inte ens jobbat en dag i sitt liv!
Tvätta han kläder nej du glöm det. Köra han någonstand glöm det.
Kan han inte respektera mig då behöver fan inte jag va snäll tillbaka längre!

Inga kommentarer: