söndag 25 juli 2010

Grillfest

hade vi här hemma i fredags.

Vi hade bjudit både gamla å nya vänner. Det kom folk både från stan och från Stockholms hållet och från Göteborg. Det va jätte kul.

Nu va ju inte planeringen på topp som vanligt...för ca en 1 timme innan festen skulle dra av stapeln så får vi ett meddelande om att ena gästen som skulle hämtas av en av dom andra gästerna inte hört av sig så jag kasta mig in i bilen å åkte till Arboga och hämta henne. Medans Sambon fick den briljanta iden om att beställa en klipptid vid 18 när allt folk skulle dyka upp å jag va ute å hämta gästen. Smart nästan lika smart som vanligt.

Men jag hann hem med gästen å bara frugan å hennes bihang hade hunnit komma. Å sambon hade sladdat in med cykeln ca 5 min innan på uppfarten.

Men det va trevligt att så många kom å att alla verka trivas.Det pratades gamla minnen å nya minnen. Det åts mat å dracks bål.(som sambon gjort super stark så gästerna så i kors)Det skrattades å jag kände mig bara nöjd över tillvaron.

Fram på sen kvällen tyckte vi att det va dags att dra till krogen. Så dotterns pojkvän fick agera chaufför med våran bil. Dottern va mindre imponerad över mammas tillstånd som va väldigt nykter om jag får säga det själv. Väl på krogen såstog jag å flickorna mest på dans golvet med ett å annat stopp vid baren å poker bordet.
Försökte mig på att få sista dansen med sambon men vart bara ett par snabb svängar sen hitta han på ursäkter som vanligt för att visa känslor offentligt är ju mindre intressant som vanligt.

Men vi hade ju natt gäster så väl hemma vart det prat å skatt.

Sambon fick den briljanta iden om att elda upp brädor i grillen så den är brand skadad. men vi kom i säng vid halv 5 så att vakna kl 9 va väl kanske lite att ta i...men städat fick vi och det va tugnt att åka till jobbet kl 19...men men smällar man får ta...

Sambon å hans gäst tog sig några öl å drog ut på krogen medans en annan slet å kämpa för pengarna. Det va ju så där trevligt att komma hem å krypa ner brevid en karl som lukta som ett helt bryggeri men somna gott av värmen under hans täcke.

Inga kommentarer: