torsdag 22 juli 2010

Underbar

kväll i går. Kvällen va ljum å stilla. Sambon och jag satt på framsidan och små prata efter några timmar så gick vi på en promenad i grannskapet. Det finns många små krokiga gator å många fina hus bara ett sten kast härifrån. När vi kom hem satte vi oss igen på framsidan å njöt av varsin drink...mörktet föll sakta över husen men värmen avtog inte direkt. Så vi vart sittande där till efter 01. Sen va jag tvungen att gå in. Jag skulle ju göra en dag tur idag. Men kvällen var magisk. Vi prata om vart vi varit och hur vi mått och hur bra allt blev. Att varken han eller jag trodde att vi skulle vara så tillfreds med livet som vi båda är. Å att vi mådde så j-la kass men att det hade blivit en sån vardag att vi inte reflekterade över det.

Visst vore det skönt om vissa saker/personer sluta lägga sig i vårt liv. Sambons ex har den senaste veckan letat reda på sambons twitter så den har han lagt ner. Hon har hotat med att inte ta barnen hela tre veckor. Hon har sagt blankt nej till att låta små tjejerna följa med på pappas begraving fast det är deras egen önskan att få följa med. Sen i dag så låg ett ett svamlande sms i mobilen å vänta när jag kom hem... å det går ut på att hon inte orkar ha dom hemma...efter 4 dagar så har hon allså fått nog...så våran semster vi planerat nästa vecka börjar se ut som omöjlig.

Suck...men på något vis så hade jag nästan väntat mig något sånt här...men det gör mig så ledsen å besviken. Jag har verkigen sett framemot att få visa sambon lite av "min" västkust. Och att få ha sambon för mig själv i nåt dygn. Men som vanligt får vi nöja oss med dom få timmar vi snott åt oss dom senaste dagarna.

Inga kommentarer: