måndag 3 oktober 2011

Kom

på ett nytt trick att få den vandrande vålnaden att sluta duscha i 25 minuter i 38grader...jag går och stänger av varmvattnet efter 10 minuter...har helt enkelt tröttnat på att tjata om att det är inte ok att stå 25 min i duschen när man aldrig tränar eller har hår på varken kroppen eller huvudet när man betalar värme och vatten. Konstigt nog så slutar han att duscha efter 2 min när det bara är kallvatten kvar...och inte ett ord har han sagt han har nog fattat vinken...problemet är väl bara det att jag måste vara hemma när han duschar. Men skam den som ger sig.

Sen så har jag en ny kamp med mellan tösen...hon är bara 9 och har fått antydan till bröst...och så har hennes kära korkade mor slagit i henne att hon ska börja med bh...nej det ska hon inte! Det räcker bra med ett kort topp under tröjan. Varför göra en 9 åring till mer vuxen innan hon behöver det? Så varje dag hon plockar fram bh till kläderna så är jag där och säger nej du har egna att använda...och lägger undan bh kommer vägra att låta henne börja med riktig bh innan hon ens kan fylla upp en halv A kupa. Fine den dagen då hon kan nästan fylla en A då kan vi börja snacka. Men inte en dag innan. Basta!

Men nu tänker jag skita i detta och gå och sova...ska va på jobbet kl 07 igen imorgon.

Inga kommentarer: