fredag 21 oktober 2011

Morr

jag blir galen jag tror att jag köper ca 10 par strumpor varje månad men ändå finns det inte ett par strumpor kvar i korgen. Blir tokig! Det är mellantösen som slarvar bort strumpor varje dag. Det är inget kul. Har börjat med att dra av 10:- för varje par som försvinner få se om hon börjar hålla ordning på sina grejor.

Hon är helt hopplös. Är det inte strumpor så är det jackor, luvtröjor, gympakläder, vantar, mössor you name it! Hon slavar bort det. Så gnäller hon över att hon aldrig får nya kläder...tja kan bero på att hela hennes garderob är ute på vift i hela området. Har pratat med henne har tjatat på henne har blivit osams med henne men inget hjälper. Så nu blir det avdrag på veckopengen för varje bortslarvat klädesplagg. Hårt jo jag vet men inget annat har ju funkat för att hon ska börja ta ansvar för sina saker.

och nu på morgonen ringde dom från jobbet och ville att jag skulle byta från i kväll till nu på morgonen. Nej inte en chans. Behöver vara ledig nu på förmiddagen. Jobbar ju annars hela tiden.

Har en date med sambon i soffan på lördag kväll tänkte äta upp osten och kexen jag köpte förre helgen å dricka upp vinet som bara står och samlar damm.

Inga kommentarer: