torsdag 28 maj 2009

Det

går så sär med strejken här hemma...jag blir rastlös som ett as över att se högarna växa. På bänken i köket ligger det gamla papper å allmänt skräp, i diskmaskinen står det ren disk å väntar på att nån (inte jag) ska plocka ur det. I diskhon står det skitig disk, det står även disk kvar på köksbordet. Men än så länge finns det ju rent i skåpen när alla glas å tallrikar är slut börjar väl de lata märka att FAN konstigt...det fylls inte på med rent av nån magiskt hand...det va ju underligt.

Fuskade dock lite igår. Hade tvättid å visste att jag hade sånt jag va tvungen att tvätta (eller kanske skulle gå utan trosor ett par veckor å se om det har nån positiv effekt)

Sen har jag gått å försökt bygga upp modet att göra en konfrontation typ mega big.
Dock har jag försökt att lyda den kloka Dr phil...att inte gräla utifrån min ilska utan ta ett steg tillbaka å fundera på vad vill jag uppnå med att konfrontera.
har kommit fram till följande:

1. För att få till en förbättring.
2. För att göra klart för att jag tycker inte det är ok att bli behandlad så här.
3. För att vi kan inte fortsätta leva med huvudet i sanden (särskilt inte jag)

Inga kommentarer: