tisdag 16 juni 2009

GPS

Sägs vara en bra sak att ha med sig när man ska åka någonstans man aldrig varit för att hitta vägen...
Men om man säger att man inte behöver den utan att man faktiskt hittar vägen själv utan nån teknisk apparatur hur mycket vilse kan man då åka tror ni??

Vi skulle till en badplats vid väringen å kolla kartan när vi åkte hemifrån å jag såg genast hur jag skulle köra för att komma fram enkelt å snabbt...men min teknik törstande sambo tyckte ändå att det vore en god idé att koppla på gps:en...ja ja tänkte jag hittar du inte dit så visst vill du hålla span å ha en leksak med dig i bilen så du inte blir rastlös under färden så fine!

Så in i bilen med med havd matsäck...han inte mer än ut igenom stan förrens sambon börja gnälla om att gps:sen säger att vi ska svänga här...jag höjde lite på ögonbrynen å sa jaha vad vet den som inte jag vet??

Väringen ser du där har jag varit mången gång så dit hittar jag ser du...

Jag är ju ändå den som håller i ratten å är för den delen åxå den ända i familjen som innehar ett körkort så kom inte här å tala om för mig ur man ska köra...

Sambon förstog ju ganska så snart att här hade han inget att hämta så han insåg att det va bäst att hålla tyst...

Se där jag hitta minsann fram till väringen utan nån gps!!...men sambon säger att vi är på fel sia av sjön?! Öh va då vad menar du nu?! va då fel sida?!

Ja det badet jag tänkte på ligger på andra sidan. Typ 4 mil däråt säger han å pekar...åt typ höger. Men suck!!!

Va fan menar du...är sjön rund eller så å finns det fler ställen att bada på?! Mycket konstigt har jag aldrig hört talas om...

Sambon ser sin chans att ta fram sin tekniska apparatur å stoltsera med...sagt å gjort han hitta nån väg som skulle vara snabb å bra till det stället han mena...

Jo men tjena! Där vi skulle svänga av var det avstängt för dom höll på å laga nån jävla bro jävel..sambon klickar febrilt på gps:en för att hitta ny väg.
Sen säger han så vi ska bara köra ca 800 meter sen svänga höger...

Kommer fram till han fått fram av gps.en att vi ska svänga å snäll som jag är så svänger jag ju där...

Men se vi åkte länge å längre in på skogsvägar å konstiga avkrokar...fick vända på någons gårdplan, där dom som bodde där ställde sig å kollade skumt på oss..sambon ville ju visa sig vänlig så han veva ner å log å sa vi svängde visst lite fel...
Mina tankar for genast till nån gammal skräckfilm typ Lida...för dom såg inte alls förstående ut!

men se å häpna helt plötsligt var vi tillbaka där vi börja! jag kunde lixom inte längre hålla mig för skratt utan kände bara hur det börja bubbla...men jag vill ju inte vara taskig på sambon så jag håller mig å säger snällt i stället till sambon att vi kan ju bara stanna här å fika vi hinner ju inte leta s mycket mera du ska ju till jobbet om 45 minuter. Sambon ser på mig å ger sitt samtycke...

Så där satt vi i hålan som gud glömde å fika...sambon vill ju genast vara snabb på att säga att om vi barahade lyssnat på gps:en från början så hade vi suttit på en strand å fikat nu!

Då brast det för mig å skrattet bara bubbla fram å sambon kunde inte heller hålla sig längre. Där satt vi med varsin kaffe mugg å macka å asg så tårarna bara rinner.

Kollar tillsammans fram bästa vägen hem å bara körde rätt...väl hemma fick sambon springa upp å yta kläder sen så körde jag han i illfart till han andra hem jobbet.

Men jag ha bestämt för en sak...vi ska åka vilse oftare, det var ganska å trevligt att åka där på småvägarna å små tjafsa om vems fel det var å vart fan vi var nånstans. Så ska faktiskt göra nån inställning i gps:en...så att den alltid visar fel så vi får många glada skratt i framtiden !

Inga kommentarer: