torsdag 11 juni 2009

Om man

bara vore lite smartare ibland...
Jobba tre nätter å sen ha skolavslutning för sonen ä ju ingen bra kombo...kan ju säga att jag såg ut som ett kryss när jag satt där på läktaren å lyssna på sonens skolkompisar som sjöng...tur att syster å hennes ex satt på var sida å kunde peta till mig med jämna mellanrum när ögonlocken blev allt för tunga.

Men sonen var så stilig så stilig i sin kritstecksrandiga kostym å bratt skor. Jag kände faktiskt mig riktigt stolt å samtidigt ledsen eftersom han blivit så vuxen att han slutar grundskolan.

Hade en stilla fika med mina föräldrar senare med prat å glada skratt. Många gamla minnen å dråpligheter kom fram i dagen ljus. (gillar inte att sambon får veta vissa gamla synder)

När mor å far åkt hem klädde jag av mig alla plagg jag hade på kroppen å dök i sängen...men inte kunde jag somna för det...tog nog nån timme innan jag somna för att vakna 3 timmar senare alldeles pigg...SUCK!!

Gick upp å åt lite strosa runt lite gjorde obligatoriska toa besöket för att sen tro att NU kan jag sova igen!! Men icke prova med att sätta på skenet bedrar ( ja jag erkänner jag älskar kärringen )i datorn men nej ser du det enda som hände var att sambon helt plötsligt fick för sig att det gick bra att dela säng med mig...som det skulle hjälpa mig att sova...tog väl två min innan han börja snarka...va bara att ligga kvar snällt å kolla färdigt å sen få hämnden genom att se att sambon allt fick gå till jobbet medans en annan kunde med gott samvete stanna hemma...

Ja ja lägger mig väl då på soffan å kollar tv...å bara skit på varje kanal...ligger där på soffan i godan ro å irriterar mig över varför man har så många kanaler när alla visa samma skit i allafall då det rasslar till i hallen...
den oäkta sonen med bästa vännen(låt oss kalla han för olle) trillar in med andan i halsen å fnissar å beter sig allmänt skumt...men som den bästa mamma i världen jag är så reser jag ju på mig ur soffan för att kolla vad som pågår...

Jo ser ni...dom glada amatörerna hade bestämt träff med andra klasskompisar i stadsparken...där en av killarna fått sin storebror att köpa ut öl åt dom...
Där satt dom när polisen kommer...min son å han kompis olle fattar att det är bäst att fly fältet...båda två är ju ganska så lättskrämda...medas han som har ölen i väskan sitter kvar å polisen synar väskan å tar den. Ha ha ha ha ha ha ha amatörer säger jag bara...det pågick en intensiv sms trafik samt samtal pojkarna imellen med en mamma som satt oskyldigt vid datorn å surfa med stora öron...kan ju säga att jag fick bita mig hårt i läppen för att inte brista ut i skratt. Dottern min gjorde mig sällskap...nyfiken som hon är...
Jag förslog för sonen att dom andra skulle parla sig hitåt för med tonårspojkar med en ide i huvudet att dricka öl ska man nog hålla lite närmare koll på.
Jag förslog att dom kunde hyra film genom boxen men dom satt inne på rummet å flippa mellan kanalerna ett tag innan dom drog till mc å åt för att sen komma tillbaka å flippa mellan kanalerna. Där satt dom å små prata om deras klantiga försök till att dicka öl. Jag tänkte säga till dom att det största misstaget var ju att sätta sig i stadsparken...där åker ju polisen hela tiden runt för dom vet ju att där finns det alltid glada amatörer en kväll som skolavslutningen.

Men kan ju säga att jag samtidigt är glad över att dom är såna amatörer...jag återgick till mitt tv tittanade å sonens alla 8 vänner droppa av hemåt vid 24 tiden...jag titta lite bra på tv å sms:a med sambon som nog skratta lika gott å dom glada amatörerna som jag.

Ja se di pöjkarna di pöjkarna...

Inga kommentarer: