fredag 5 juni 2009

Grattis

min fru som fyller hmm va det 27 tro?!
Men sen är det en annan sak att fira idag...11 månader sen jag trilla ur singel träsket. Så kanske ska dela på en flaska vin å gå och sova tidigt i kväll eller ni fattar vad jag menar...

Har hittat läslusten igen å bara plöjer genom böcker...återupplivar gamla kära bakanta om man så säger...jag är ju lite knäpp när det gäller just böcker. Hittar jag en författare jag gillar så letar jag oftast reda på allt den skrivit. Marian Keys är ju fortfarande en av mina favoriter 10 år senare efter min första bok. Minns det som igår när jag låg en hel natt å sträck läste vattenmelonen å bara skratta å grät om varannat. Hon väcker än idag samma känslor i mig. Kan se en av hennes böcker i en affär å känna suget efter att bara ta upp den å bläddra fram till vissa avsnitt å läsa bara för att jag vet att det kommer få mig att le brett.
En annan bekantskap som följt mig genom åren dock är det nog inne på 6 eller 7 året är ju Janet Evanovich böcker om Stephanie Plum som jag mer än än gång skrattat igenkännande åt...skönt att veta om jag inte är ensam om att allt som oftast bli inblandad i diverse klantiga röror...men jag brukar ju inte bli skjuten på...men jagad av galningar det har jag ju...å inte har jag blivit av med den senaste direkt å lär aldrig riktigt bli av med heller tyvärr.

Ne nu ska jag försöka sova ett par timmar innan det är dax att sätta igång med att vända tillbaka dygnet igen...

Inga kommentarer: