tisdag 23 juni 2009

Hoppsan

ojsan.

Vad varmt det blev på en gång. Varför finns det inget mellanting längre?
Ena dan så är det kallt som i en isbjörns rövhål (som Johan Glans så vackert uttryckte sig) Nästa så är det så varm att ratten i bilen smälter...

Inte för att jag har nåt mot värme men kan man inte få några dagar på sig å väja sig vid värmen eller är det jag som är gammal å minns totalt galet om barndomens vårar?!
Jag minns allt när man fyllde år å man satt i solen å kolla på körsbärsträdet som blomma utan för sovrums fönstret. Nu när man fyller år så har antingen körsbärsträdet redan börjat blomma över eller så har det inte ens kommit på att det ska blomma.

Men sen så måste jag börja komma ihåg att stänga av ljud på alla olika telefonen när jag går och lägger mig efter jobbet...imorse var det nån envis jävel som envisades om att ringa tre gånger på 10 minuter på hemtele vid 9 sen börja det trilla in sms i mobilen men var alldeles för trött för att orka gå upp å stänga av skiten. Men vaknade ju snällt av att nån av ungarna totalt ignorera väckarklockan vid 1. Så vem tror du vakna å inte kunde somna om??? Jo jag så är lagom grinig å trevlig.
Å i natt ska jag ha semester vikarien gå brevid så det bådrar ju gott för den stackars tjejen...

Ne nu ska jag gå å blänga på sambon så han severar mat till mig! Hungrig!!!! Föd mig nu ska jag sitta å skrika!

Inga kommentarer: