tisdag 2 mars 2010

Nödlösningarnas

kung.
Har ni träffat han nån gång? Om inte så kan jag meddela att det bara är att kontakta mig så bokar jag en tid.

Nämda kung är nämligen min kära sambo.

Ska jag förklara?

Jo kupe fläkten i bilen har ju krånglat en längre tid. Första gången så rev han ner hela fläkten å lagade den å sa så nu funkar den ett tag men vi kommer att behöva köpa en ny. Okej tänkte jag. Den har flåsat på bra en längre tid bara det att det vägrar att starta utan lite extra hjälp. Så varje gång har man fått öppna hanskfacket å sparkat till på kåpan å viola! Fläkten hoppa igång. Så varje gång den inte starta fick jag snällt gå runt bilen sätta mig i passagerar sätet fälla ner hanskfacket å kickstarta fläkten. Å så vart det varm. Bra.

Efter många trippar runt bilen tröttnade jag å kom på att om jag fäller upp armstöden så kan jag glida över från förarstolen å nå precis fram med ena foten å sparka till. Så det har jag gjort en längre tid...men den senaste veckan har den knappt flämtat men den har gjort sitt jobb. Tagit lite extra tid dock å inte har det blivit direkt varmt i bilen...så skönt när det är så där -59 grader. Men hållt undan så man har haft fri sikt.
Men irriterade har det varit.

Visst hemma kan jag ställa in kupevärmaren å få en varm bil att åka hemifrån i. Men det hjälper ju föga på alläna parkeringen på jobbet.
Så varje morgon efter jobbet så har jag kört en iskall bil med jävligt dålig sikt. Mindre bra i säkerhets synpunkt kanske. Men men...

Nu har ju sambon efter fått åkt med i denna iskalla bil beställt hem en ny fläkt som han går å väntar på ska landa så han kan hämta ut paketet å montera in fläkten så värmen fungerar igen.

MEN idag så lägger den av helt inte ens en död suck utan den bara vände oss ryggen å la av. Ergo väldigt kallt.

Hur löser då sambon detta delema??

Jo...han ber om att få bli avsläppt vid ett av han fabbo ställe för att leka mac gayver.

Förlåt mig alla men så mycket som jag skratta i färden hem har jag faktiskt inte gjort på säkert nån månad. Så pass att jag faktiskt var en trafikfara.

Han köpte en hårfön...en sån man sätter i tändar uttaget...sen satt han hela väggen hem å blåste varmluft på rutan. Å jag passar på att mellan skratt anfallen ta kort. (dock glömde jag sladden hemma så kan inte föra över nån nu) Han sitter å små fnissar å gnäller på att han då fan aldrig får göra nåt anonymt! Nä tacka fan för det!!
Så nu sitter det en hårfön fast tejpad på instumenbrädan...mitt förslag att hänga den i backspegeln gick inte hem...han ansåg att den inte skulle hängas allt för synlig...det kunde ju va nån som blev avis...

Jo tjena.
Så vill ni ha en träffa å diskutera med vår svenska mac gayver hör av dig så fixar jag det inga problem...han kan säkert åxå göra kurs plan å starta en studiecirkel.

Inga kommentarer: