tisdag 16 augusti 2011

Gräla

med min dotter idag...hon kom ner på uselt humör efter det att hon blivit väck ur sin törnrosa sömn. Klaga en på det ena än på det andra...jag va redan irriterad för den vandrande vålnaden hade hängt blöt tvätt på den torra. Istället för att känna efter och plocka dän så hängde han alltså på den blöta bara...suck...det torkar ju aldrig då. Och så luktar det surt om all tvätt och man får tvätta om allt. För det är ju så skoj.

Ja ja hon börja hoppa på mig...och jag tände på alla...sen så kom den vanliga klagosången igång...du köper bara saker till storebror...du gör aldrig nåt med mig...du är bara jämt så elak. mm mm mm men idag vart jag tokig. Jag brukar hålla tyst och ta det vid ett senare tillfälle. men idag fick jag bara nog på att alla ska behandla mig som en dörrmatta och vräka ur sig sitt dåliga humör på. Jag sa kraftigt ifrån...hmm jo jag skrek väl sa åt henne att jag är trött på att hon behandlar vårat hem som ett hotell. Äta å tvätta men hjälpa till går fan inte. Hennes pojkvän bor ju här lika mycket men aldrig att vi begär nån ersättning. Knappt vi får hjälp med bilen. Men låna den det går bra. Sen hade hon mage att gnälla att storebror hade några kompisar här när vi va borta...hon som ville att hennes två kompisar skulle bo här under tiden. Storebror har väldigt sällan kompisar här och äter medans hon har det flera gånger i månaden. Sen hade ju storebror fått ny tele...jo men visst jag köpte den i andra hand. Billigt Å så fick hann ju en ny data stol minsann...för 350...att jag gav henne pengar samt extra innan vi åkte hörde tydligen inte till sanningen heller. Men sa iallafall åt henne att passar det inte så varsego...dörren är där kan du inte ta att att livet är så jävla orättvist så packa dina saker och dra. Fine...hon packa...och ut genom dörren gick hon...med löftet om att imorgon skulle hon göra en adress ändring. SUCK.

Mer drama än henne finns inte när hon sätter den sidan till...men jag sa till mig själv förra gången hon och jag rök ihop att nästa gång så får det va bra...när hon kommer och ber om ursäkt så kommer jag säga att ok...men det finns faktiskt regler nu mera. Jag kan inte låta alla bara komma och gå...tro att allt bara blir serverat hela tiden.

Måste bli ett slut på det. Jag håller inte hur länge som helst. Ja jag vet jag låter hård och orättvis. Men samtidigt så kan inte jag tillåta henne va små elak mot dom små för att hon är trött och grinig. Eller att hon beter sig rätt så dumt mot sambon..säger han blått säger hon rött. Bara för att. Jag går ju inte och snackar skit om hennes pojkvän eller säger emot han...varför ska det då va ok att hon gör det mot min?

Nä ska väl ta och hitta på nåt annan istället än att sitta här och älta. Blir ju bara arg på nytt.

Inga kommentarer: